بیش از هزار نفر از شهروندان آمریکایی برای پنجمین روز پیاپی به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند تا آمار قربانیان کووید-۱۹ در ایالات به عدد ۱۵۰ هزار نزدیک شود.

ترامپ در حال پياده شدن از هواپيماي رياست جمهوري

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، بحران کرونا در ایالت‌های جنوبی و غربی آمریکا شدیدتر شده و تعداد بیماران مبتلا به کووید-۱۹ از مرز ۴.۲ میلیون نفر گذشته است. همزمان، تازه‌ترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد فقط ۳۲ درصد مردم آمریکا از سیاست‌های دانلد ترامپ در مهار بحران کرونا راضی‌اند و آمار موافقان سیاست‌های اقتصادی او به حدود ۳۸ درصد کاهش یافته است.

در فاصله ۱۰۰ روز تا انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، یافته‌های نظرسنجی مشترک واشنگتن پست و ای‌بی‌سی نیوز حاکی از آن است که جو بایدن اختلاف خود را با ترامپ بیشتر کرده و ۵۵ به ۴۰ از رقیب جمهوریخواه خود پیش است. این در حالی است که فاصله ۱۵ درصدی بایدن و ترامپ پیش از رسیدن ویروس کرونا به مرزهای آمریکا بسیار کم بود و نامزدهای دموکرات و جمهوریخواه دوش به دوش هم پیش می‌رفتند.

در آریزونا که ایالت محبوب جمهوریخواهان است، اوضاع چندان به سود ترامپ نیست. در یک ماه اخیر رئیس جمهوری آمریکا در این ایالت قرمز (رنگ ویژه جمهوریخواهان) حدود پنج درصد از رقیب دموکرات خود عقب افتاده و رنگ آریزونا به آبی گرایش پیدا کرده است. ضمن اینکه نامزد دموکرات این ایالت هم ۱۲ درصد از نامزد جمهوریخواه جلوتر است و به نظر می‌رسد در انتخابات نوامبر دموکرات‌ها علاوه بر کاخ سفید می‌تواند کنگره را در اختیار بگیرند.

نظرسنجی شبکه خبری سی‌ان‌ان نشان می‌دهد بایدن در سه ایالت بسیار مهم و کلیدی میشیگان، آریزونا و فلوریدا جلودار است؛ ایالت‌هایی که ترامپ با پیروز شدن در آنها در انتخابات ۲۰۱۶ توانست هیلاری کلینتن را در آرای الکترال کالج شکست دهد و راهی کاخ سفید شود. کارشناسان می‌گویند اگر اوضاع اقتصادی و بحران کرونا به همین ترتیب پیش برود، به احتمال فراوان ترامپ پس از فقط یک دوره باید با کاخ ریاست جمهوری آمریکا خداحافظی کند.

کد خبر 534660

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
    3 4
    اگه یه روزی مردم ما احمدی نژادو رها کنن مردم آمریکا هم ترامپو رها میکنن.برگ برنده در هزاره سوم دست متوهم های حیله گره.