دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۱
۰ نفر

مهدی طالب، از استادان پیشگام و پیشکسوت و بازنشسته دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران صبح امروز در سن ۷۵ سالگی جان به جان‌آفرین تسلیم کرد و از دنیا رفت.

مهدی طالب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایبنا، مهدی طالب چندی پیش در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری بود و متاسفانه امروز دار فانی را وداع گفت. پدر مدیریت روستایی ایران، متولد سال ۱۳۲۴ نهاوند بود و مدرک کارشناسی خود را در رشته علوم اجتماعی از دانشگاه تهران، کارشناسی ارشد را در رشته جامعه شناسی از دانشگاه میرال فرانسه و نیز در رشته جغرافیای انسانی از دانشگاه دانیل فوشه-میرال تولوز فرانسه و دکتری خود را در رشته جامعه شناسی از دانشگاه میرال فرانسه اخذ کرد.

وی پس از بازگشت به ایران با وجود تمام مسئولیت‌هایی که در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، وزارت مسکن و شهرسازی و غیره داشت، هیچ گاه سنگر دانشگاه را ترک نکرد و به مدت ۴۵ سال و تا واپسین روزهای عمر، درب اتاقش در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران به روی دانشجویان باز بود و نقش بی بدیلی در پیشرفت رشته جامعه شناسی روستایی و توسعه روستایی ایران داشت.

از شاخصه‌های بارز این استاد پیشکسوت می‌توان به این نکته اشاره کرد که او جامعه شناسی بود ایرانی، و مسائل اجتماعی ایران را دغدغه مندانه مطرح و به دنبال حل آن بود و خصوصا در حوزه مسائل روستایی و توسعه روستایی این نکته نمایان تر بود.

بالغ بر ۴۰ جلد کتاب از او در زمینه‌های جامعه شناسی، جامعه شناسی روستایی و تامین اجتماعی به یادگار مانده است و بسیاری از کتاب‌های ایشان سرفصل دانشگاهی است.

کد خبر 534638

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha