چهارشنبه ۸ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۶:۲۰
۰ نفر

کمک هزینه‌های رفاهی فرهنگیان شامل کمک هزینه ایاب و ذهاب، کمک‌هزینه مهد کودک و غذای روزانه فرهنگیان در سال تحصیلی جدید به فرهنگیان پرداخت می‌شود.

کمک هزینه مهدکودک فرزندان فرهنگیان در سال تحصیلی جدید، به‌دلیل پرهیز از ایجاد کسری اعتبارات، حداکثر تا 2 فرزند زیر 5 سال را شامل می‌شود.

میزان کمک هزینه مهد کودک فرزندان فرهنگیان، طبق اعلام یک مقام مسئول در وزارت آموزش و پرورش، 250 هزار ریال به ازای هر کودک است که به‌صورت نقدی و ماهانه پرداخت می‌شود.

کمک هزینه روزانه غذا برای فرهنگیان رسمی و پیمانی که ساعت کار آنها حداقل 5/8 ساعت در روز است نیز، حداکثر 15 هزار ریال به ازای هر نفر فرهنگی در سال تحصیلی جدید تعیین شده است. 

براساس این گزارش، کمک هزینه ایاب و ذهاب فرهنگیان رسمی و پیمانی نیز که 44 ساعت در هفته کار می‌کنند، به‌طور میانگین ماهانه حداکثر 350 هزار ریال به ازای هر فرهنگی ساکن پایتخت، به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شده است. 

میزان کمک هزینه ایاب و ذهاب فرهنگیان در شهرهای دارای بیش از 500هزار نفر جمعیت نیز حداکثر 250 هزار ریال به ازای هر نفر فرهنگی تعیین ‌شده است. 

گفتنی است، پیش از این، حذف کمک هزینه‌های ایاب و ذهاب فرهنگیان در برخی استان‌ها از جمله استان تهران و همچنین حذف یارانه مهد کودک فرزندان فرهنگیان، با توجه به سیاست صرفه‌جویی در هزینه‌ها از سوی دولت، مطرح شده بود اما بنا به ابلاغیه جدید، کمک هزینه ایاب و ذهاب فرهنگیان در همه استان‌ها پرداخت خواهد شد.

کد خبر 53460

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز