مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۲
۰ نفر

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گناوه گفت: در بررسی‌های کارشناسی از سواحل شهرستان گناوه، آلودگی‌های نفتی به صورت خمیری‌شکل مشاهده شد.

ساحل گناوه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، کامبیز عبداللهی اظهار کرد: به محض اطلاع از وجود آلودگی نفتی در سواحل شهرستان گناوه، کارشناسان این اداره به بررسی منطقه آلوده پرداختند.

وی افزود: در بررسی‌های کارشناسی از سواحل این شهرستان آلودگی‌های نفتی به صورت خمیری‌شکل مشاهده شد که با جزر و مد دریا به ساحل آمده و باعث آلودگی شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گناوه گفت: طبق بررسی‌ها، از روستای بینک شهرستان تا ساحل بندر گناوه به این لکه‌های نفتی تخمیرشده آلوده شده که ممکن است مناطق بیشتری را هم درگیر کرده باشد.

عبداللهی تصریح کرد: منشأ این آلودگی‌ها هنوز مشخص نیست و نمونه‌برداری‌های لازم توسط کارشناسان این اداره انجام شده که برای بررسی بیشتر به مرکز استان بوشهر فرستاده خواهد شد.

ساحل ماسه‌ای گناوه، از سواحل زیبا در استان بوشهر و نقاط گردشگرپذیر کشور و محل تفریح و شناگاه مردم، همواره در معرض آلودگی‌های مختلف بوده است.

آلودگی‌ها و لکه‌های نفتی یکی از مشکلات این ساحل است که به دلیل عبور لوله‌های انتقال نفت، نزدیکی به سکوهای نفتی فلات قاره خارگ و بهرگان یا از منابع دیگر در مواردی باعث آلودگی این ساحل زیبا می‌شوند.

این لکه‌های نفتی خطرات زیست‌محیطی برای آبزیان دریایی و اکوسیستم دریا و کسانی که در دریا شنا یا سواحل استفاده می‌کنند دارد و باعث آلودگی می‌شود.

کد خبر 534537

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha