هفتمین پایگاه محل استقرار نیروهای ائتلاف طی ۶‌ماه گذشته تقدیم ارتش عراق شد.

پایگاه آمریکایی در عراق

به گزارش همشهری آنلاین، روز گذشته ۴ مرداد نیروهای ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش به رهبری آمریکا از هفتمین پایگاه خود در عراق خارج شدند. این فرایند در قالب عملیاتی با عنوان «بازیابی مواضع» طی ۶‌ماه گذشته آغاز شده و در جریان آن تاکنون، ۷پایگاه نظامی در اطراف بغداد و غرب عراق، به‌دلیل ضعف امنیتی و تکرار حملات راکتی تخلیه شده است. پایگاه بسمایه در ۳۰کیلومتری جنوب بغداد که روز گذشته در اختیار ارتش عراق قرار گرفت تا پیش از این میزبان نیروهای آمریکایی، اسپانیایی و پرتغالی بود.

با این حال که مصطفی الکاظمی همواره بر پیگیری برنامه خروج قانونی نیروهای ائتلاف از عراق تأکید کرده، اما به‌نظر می‌رسد تمایل چندانی به اجرای سریع این قطعنامه ندارد.
پیش از این، تامر بدوی، تحلیلگر امور عراق با اشاره به علل عدم‌تمایل الکاظمی برای خروج کامل نیروهای آمریکایی از عراق به همشهری گفته بود: دولت مصطفی الکاظمی با خروج کامل نیروهای خارجی موافق نیست، چراکه این تصمیم منجر به تضعیف تلاش‌ها برای نبرد با داعش و همچنین تقویت نفوذ ایران و متحدانش خواهد شد. الکاظمی آگاه است که رابطه نامتوازن با آمریکا، تضعیف دولتش را به همراه دارد. باید توجه داشت که الکاظمی از نیرویی در پارلمان که حامی وی باشد، برخوردار نبوده و بنابراین فضای محدودی برای مانور در اختیار دارد.

کد خبر 534482

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha