مجوز قانونی برای روز ملی گرامیداشت شیخ صفی‌الدین اردبیلی و ثبت آن در تقویم بعد از ۱۰ سال پیگیری صادر شد.

روز اردبیل

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از تسنیم، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در جمع خبرنگاران گفت: موضوع اختصاص روزی به نام اردبیل به واسطه تاثیرگذاری آن در هویت و تمدن ایران زمین از سال ۸۸ در استان مطرح شد و از سال ۹۲، شخصا پیگیر تحقق آن بودم.

سیدناصر اسحاقی با بیان این که تاکنون تمامی برنامه‌های روز اردبیل با مصوبه استانی اجرا می‌شد، افزود: در نهایت با تاکید مسئولان استانی در سه دی ماه سال ۱۳۹۸ شورای انقلاب فرهنگی با اختصاص روز ۴ مرداد به نام روز بزرگداشت شیخ صفی‌الدین اردبیلی موافقت کرد.

وی ادامه داد: در مورد تاریخ این روز، نظرات متعددی مطرح بود؛ این که تولد شیخ صفی‌الدین اردبیلی یا تاج‌گذاری شاه اسماعیل صفوی یا سفر مقام معظم رهبری در مرداد ماه به ثبت رسیده، همگی گزینه‌هایی بود که برای این روز مطرح شده بود. در نهایت با جمع‌آوری و ارائه مستندات روز ۴ مرداد، تصمیم گرفته شد سالروز تاسیس حکومت صفوی به عنوان روز ملی اردبیل معرفی شود.

اسحاقی با اشاره به نامه موافقت سه وزیر فرهنگ و ارشاد با درج این روز در تقویم کشور، گفت: تا به امروز هیچ دفاع و اظهار نظری از برنامه‌های هفته استان اردبیل نداشتم، اما با مصوبات قانونی پس از این پاسخگو خواهیم بود و این رویداد خجسته، اولین رویداد ملی اردبیل و فرصتی برای احیای هویت تاریخی این خطه در سطح ملی و جهانی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بیان کرد: فعلا نام این روز در تقویم کشوری درج نشده که دلیل آن به تصویب نام‌گذاری در نیمه دوم سال گذشته برمی‌گردد. با این وجود، اطلاعات روز ۴ مرداد در اختیار چاپخانه‌ها قرار گرفته تا در تقویم‌هایی که از این به بعد به چاپ می‌رسد، درج شود.

کد خبر 534319

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha