محدودیت‌های گروه‌های شغلی در راستای مقابله با کرونا در استان هرمزگان برای چهارمین هفته متوالی تمدید و اعمال می‌شود.

سلامت جامعه

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، فریدون همتی، استاندار هرمزگان در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا افزود: افرادی که ضرورت ندارد از خانه بیرون بیایند، در خانه بمانند تا شاهد خلوت شدن بیشتر بازارها، پارک‌ها، ساحل، خیابان‌ها و اماکن عمومی باشیم و این امر راهکار مؤثری در مبارزه با ویروس کرونا محسوب می‌شود.

کارکنان بخش‌های اداری که بعدازظهرها تعطیل هستند از رفت‌وآمدهای غیرضروری در محیط‌های اجتماعی و بازارها به‌شدت پرهیز کنند تا به کاهش چرخه انتقال این ویروس کمک شود.

کارکنانی که بیماری زمینه‌ای، سن بالای ۵۰ سال دارند و زنان باردار باید به‌صورت دورکاری فعالیت کنند و مادرانی که کودکان زیر ۶ سال دارند نیز با هماهنگی مدیر دستگاه، می‌توانند به‌صورت شیفتی و دورکاری، فعالیت کنند.

برگزاری هرگونه تجمع در هرمزگان همچنان ممنوع است

استاندار هرمزگان گفت: برگزاری مراسم‌های عروسی، عزا و هرگونه تجمع در سراسر استان همچنان ممنوع است و فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها باید رصد و نظارت لازم را در این خصوص داشته باشند.

نیروی انتظامی نیز با این تجمع و مراسم‌ها برخورد جدی خواهد داشت و پرونده عوامل برگزاری این‌گونه مراسم‌ها و تجمع‌ها، در دستگاه قضایی موردبررسی قرار می‌گیرد و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

ضدعفونی کردن اماکن عمومی، ارائه نکردن خدمات به افراد بدون ماسک و ارائه خدمات در محل‌هایی همچون بانک‌ها با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری، همواره مدنظر باشد.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان یادآور شد: نظارت بر مطب پزشکان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مطب پزشکان، آزمایشگاه‌ها و سایر اماکن خدمات‌رسانی پزشکی موردتوجه قرار گیرد.

مردم در عید قربان به‌هیچ‌عنوان تجمع و دورهمی نداشته باشند

به دلیل شیوع کرونا از مردم استان می‌خواهیم تا در عید قربان به‌هیچ‌عنوان تجمع، مهمانی و دورهمی نداشته باشند تا با خودداری از این مراسم‌ها به‌سلامتی هرچه بیشتر یکدیگر کمک کنیم.

با توجه به در پیش بودن عید سعید قربان، طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده ارائه سفارش به کشتارگاه‌ها برای قربانی و ادای نذر مردم از راه دور انجام می‌شود تا تجمعی در این خصوص نداشته باشیم.

رفت‌وآمد، تردد و سفر غیرضروری به روستاها به‌ویژه در ایام اعیاد قربان و غدیر ممنوع است.

پرهیز از تجمع و مراسم‌ها و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به‌ویژه استفاده از ماسک، باید همچنان موردتوجه مردم هرمزگان باشد تا زنجیره انتقال ویروس کرونا قطع و شاهد کاهش هرچه بیشتر این بیماری در استان باشیم.

استفاده از ماسک همچنان اجباری است

استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی و اجتماعی، در تمامی اماکن عمومی، محل‌های کار و فعالیت‌های مختلف ازجمله ادارات، اصناف، بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی و کارگاه‌های عمرانی، همچنان اجباری است.

استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی و اجتماعی و دستورالعمل‌های بهداشتی، راه اصلی مبارزه با ویروس کرونا است و از مردم می‌خواهیم به‌ویژه هنگام خروج از منزل این موضوع را رعایت کنند.

گفتنی است؛ محدودیت‌های گروه‌های شغلی سطح سه و چهار که در راستای مقابله با کرونا در هرمزگان به مدت یک هفته دیگر تمدیدشده، طبق ابلاغ ستاد ملی مقابله با کرونا شامل تعطیلی آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، زبان‌سراها و سایر آموزشگاه‌ها، کتابخانه‌ها،

سینماها، تئاتر و مراکز مشابه، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی، کافه‌ها، قهوه‌خانه و چاپخانه‌ها، مراکز تفریحی آبی، استخرهای سرپوشیده، باشگاه‌های بدن‌سازی و باشگاه‌ها و فعالیت‌های ورزشی پربرخورد ازجمله کشتی، کاراته، جودو و موارد مشابه است.

همچنین مساجد و مصلاها نیز تعطیل هستند و برگزاری هرگونه مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی، همایش‌ها، عروسی، عزا و تجمع ممنوع است.

کد خبر 534314

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha