یک عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به هیچ عنوان بحث بازگشت کوپن و کالابرگ‌ها مطرح نیست و مباحث حول تامین کالاهایی اساسی در کمیسیون مطرح است.

سید غنی نظری خانقاه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، سیدغنی نظری خانقاه درباره این‌که گفته می‌شود در طرح تامین کالاهای اساسی قرار است کالابرگ بین اقشار جامعه توزیع شود، گفت: بحث بازگشت کالابرگ به هیچ عنوان مطرح نیست؛ طرحی که هفته گذشته در مجلس شورای یک فوریت آن رای آورد طرح تامین کالاهای اساسی است.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که قرار نیست کالا برگی به مردم داده شود، عنوان کرد: قصد از طرح تامین کالاهای این است که تامین کالاهای اساسی در کشور تحت هیچ شرایطی دچار مشکل نشود.

وی خاطرنشان کرد: به هرحال در کشور ما نوسانات ارزی وجود دارد و اتفاقات دیگری رخ می‌دهد، ما می‌خواهیم مردم دیگر در این حوزه دچار دغدغه و مشکل نشوند.

نظری خانقاه با تاکید بر این‌که به هیچ عنوان بحث کالا برگ مطرح نیست، اظهار داشت: مباحث این چنینی را مطرح کردن باعث می‌شود که مردم خیال کنند در کشور کالای اساسی وجود ندارد و ما با تصویب این طرح خواستیم نگرانی‌ها را رفع کنیم.

وی گفت: اولویت مجلس در حاضر تامین کالاهای اساسی است؛ لذا هیچ‌گونه طرح بازگشت کالابرگ یا کوپن مطرح نیست.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: به هر حال کشور ما شرایط خاصی دارد. ارز در نوسان است و تحریم‌ها را داریم بنابراین ما باید به فکر تامین کالاهای اساسی باشیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که گفته می‌شود قرار است به بخشی از جامعه کمک‌های معیشتی داده شود، آیا در طرح یک فوریتی کالای اساسی این مسئله وجود دارد یا خیر، بیان کرد: یک قسمتی از این طرح درخصوص مسائل معیشتی است.

نظری خانقاه گفت: ما تجربه سبد معیشتی را داریم که موفق هم نبود و آن صف‌هایی که تشکیل شد را یادمان هست، در این طرح پیش‌بینی کردیم به برخی از اقشار جامعه که از لحاظ اجتماعی در دهک‌های پائین قرار دارند و از نظر وضعیت اقتصادی آسیب‌پذیر بیشتری دارند در یارانه‌ها و پرداخت‌های کمک معیشتی، کمک‌های جدی‌تری داشته باشیم.

وی تاکید کرد: طرحی که در کمیسیون اقتصادی مطرح است، به هیچ عنوان بحث کالا برگ نیست و قصد ما تامین کالاهای اساسی و حمایت از طبقات آسیب‌پذیر است.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طرح‌های دیگری همچون بررسی جزئیات مالیات بر خانه‌های خالی، تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت و بررسی طرح اعاده شده حذف ۴ صفر از پولی در کمیسیون اقتصادی مطرح است‌.

وی افزود: امروز ما افرادی را داریم که به آن‌ها علیرغم این‌که نیاز دارند، سهام عدالت تعلق نگرفته است.

نماینده خلخال و کوثر گفت: هستند افرادی که ثبت نام نکردند یا اگر ثبت نام کرده‌اند نام‌شان در سیستم نیست و تخلف صورت گرفته است، به هرحال یا تخلف جدی صورت گرفته یا اطلاع‌رسانی درستی نشده است.

وی گفت: ۲۰ میلیون نفر از دهک‌های پایین جامعه هستند که سهام عدالت نگرفتند و باید تعیین تکلیف شوند ما در طرح ساماندهی جاماندگان سهام عدالت به دنبال این امر هستیم.

کد خبر 534114

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی طاحا IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    12 1
    خانوارهای عیالوارومعلول وبی بضاعت سهام عدالتشان فروختن و مایحتاج شان را برای یه مدت تامین کردنددرحدودی..‌ مابقی راچکارکنند.
  • امید IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    17 0
    سلام .از همشهری آنلاین میخوام پیگیر بانکها بشود که چرا بانکها واریز پول فروش سهام عدالت را متوقف کرده اند . ممنون
  • IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    16 0
    بانک رفاه پول واریز نمیکنه از۱۳خرداد و الان۳مرداد
  • احمد IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    12 0
    ما یه ماهه سهاممونو فروختیم ولی واريز نشده
  • IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    11 1
    سلام لطفا سایت ازاد سازی باز کنید مگ سهام عدالت برای مردم کم درامد نداشتین من تحت پوشش کمیته امداد هستم ولی کافی نت برا من ازاد سازی انجام نداده الان من ب پولش خیلی نیاز دارم لطفا سایت باز کنید
  • شاهین IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    9 1
    2ماه گذشته چرا پول مردم رو بانکها بلوکه کرده
  • ایمان IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    10 0
    بانک ملی واریز کن
  • ناصر IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    13 0
    اگه کوپن بیاد خوبه ولی در اجرای درست آن اعتبار ی نیست
  • شیما IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    5 1
    چرا بانک ملی پول رو واریز نمیکنه؟همه مدارکام درسته به ۱۵۶۹زنگ میزنم میگه ناظر ندارید
  • حسن IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    11 1
    من هم ۱۴ خرداد سهام سی درصد فروختم ولی تا الان برام واریز نکردند
  • حسین IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    6 0
    سلام .از هفتم خردادسهام خودم وخانواده ام را به کارگزاری بیدار در بانک سینا فروختم ولی هنوز پولی برامون واریز نشد
  • جوادمحمودی IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    2 0
    من ۳۰%ازسهام عدالت خودرادر۳/۱۴/به بانک سپه شعبه مارلیک حضوری فروختم‌ولی‌تا‌الان‌‌یکشنبه۵/۰۵/پولی واریزنکردن وهروقت به بانک مراجعه میکنم بابرخوردبدوزننده ایی ازسوی کارمندان بانک مواجه میشوم
  • سعید IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    2 0
    چند سال پیش نصف این سهام عدالت را از همه گرفتند و چراغ خاموش فرمودند اگر نصف دیگر را می خواهید پانصد هزارتومان بدهید نود درصد مردم هم که نداشتند بدهند .بنابرین سهام عدالت نصف شد و معلوم نیست.نصیب چه کسانی شد
  • بی پول IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    0 0
    به خدا سپردیم .نامردا
  • جلال IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    3 0
    لطفا کارگزارفارابی ‌بعد از۲ماه۱۸۰تومان اونم قابلی نداره لازم داری نگهدار