پس از گزارش‌های هفته اخیر همشهری از ماجرای وقف ۵۶۰۰ هکتار جنگل‌های هیرکانی، رئیس سازمان اوقاف قول داد که با همکاری ریاست قوه قضاییه، این جنگل ارزشمند را به بیت‌المال و منابع طبیعی برگرداند.

جنگل هیرکانی

به گزارش همشهری آنلاین، اطلاعات رسیده به همشهری نشان می‌دهد حسینعلی خادمی متولی وقف ۵۶۴ساله قریه آق‌مشهد که به‌تازگی حکمی مبنی بر تأیید وقفش از دادگاه محلی دریافت کرده، درصدد قطع برخی درختان مرغوب این جنگل‌ است. وی روز سه‌شنبه گذشته به همشهری گفته بود که دولت می‌خواهد عواید ملک وقفی را از آن خودش کند اما سازمان جنگل‌ها این ادعا را رد کرده بود.

دیروز موضوع بازپس‌گیری جنگل آق‌مشهد از متولی وقف و بازگرداندن آن به منابع طبیعی کشور در جلسه سازمان جنگل‌ها و سازمان اوقاف مطرح شد. حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی نیز در پی گزارش رئیس سازمان جنگل‌ها و در جریان قرار گرفتن چگونگی روند پرونده آق‌مشهد، خواستار رویت این پرونده شد و قول داد با همکاری ریاست قوه قضاییه نسبت به آن تجدید نظر صورت گرفته و جنگل به بیت‌المال و منابع طبیعی برگردد.

در این جلسه مسعود منصور، رئیس سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور از پلاک‌هایی سخن گفت که طرح دعوا در آن وجود دارد و می‌توان در قالب کارگروه مشترک درباره آن تعیین تکلیف کرد. وی به موضوع آق‌مشهد پرداخت که در پرونده‌اش، بیش از ۵هزار هکتار از جنگل‌های هیرکانی در قالب وقف در اختیار متولی قرار گرفته و خبر وقف این جنگل‌های ارزشمند تأثیرات منفی زیادی بر افکار عمومی جامعه و دوستداران طبیعت ایجاد کرده است‎.‎

حجت‌الاسلام‌ خاموشی، رئیس سازمان اوقاف نیز با بیان اینکه اوقاف آمادگی کامل دارد با تعاملات دوجانبه به بسیاری از پرونده‌های مفتوحه در محاکم قضایی پایان دهد، به اقدامات و همکاری مشترک دو سازمان اشاره کرد و افزود: توسعه زراعت چوب امروز نیاز اساسی کشور است و این ظرفیت هم‌اکنون در اوقاف وجود دارد تا با حمایت سازمان جنگل‌ها زراعت چوب در اراضی موقوفه و ملی توسعه و گسترش پیدا کند‎.‎ وی تأکید کرد که موضوع حفظ منابع‌طبیعی امروز در جامعه بسیار جدی است و حفاظت و صیانت از انفال نقطه مشترک کار اوقاف با منابع طبیعی است‎.‎ حجت‌الاسلام خاموشی در پایان قول داد با همکاری ریاست قوه قضاییه نسبت به‌ وقف اعلام شدن آق‌مشهد، تجدید نظر صورت گرفته و جنگل به بیت‌المال و منابع طبیعی برگردد.

کد خبر 533718

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha