چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱
۰ نفر

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان کردستان در امور شوراهای حل اختلاف گفت: با تلاش شبانه‌روزی شعبه زندان شوراهای حل اختلاف شهرستان سنندج پس از ۵ سال خانواده اولیای دم داماد خود را بخشیدند.

رهايي از قصاص

به گزارش همشهری انلاین به نقل از ایسنا، برهان پناه اظهار کرد: در شهریور ماه سال ۱۳۹۴ در شهرستان مریوان در پی یک نزاع خانوادگی داماد، پدر زن خود را به قتل رساند که پس از طی مراحل دادرسی در نهایت در سال ۱۳۹۷ حکم قصاص نفس صادر و آماده اجرای حکم می‌شود.

وی افزود: در نهایت با دستور دادستان، پرونده به شعبه ویژه زندان شوراهای حل اختلاف شهرستان سنندج برای اخذ رضایت از خانواده اولیای دم ارجاع می‌شود که با تلاش مجدانه اعضای شعبه و برگزاری جلسات متعدد با خانواده اولیای دم در اول تیرماه با انجام شروط مد نظر، خانواده مقتول حاضر به رضایت و گذشت شدند.

برهان پناه عنوان کرد: با کمک خداوند متعال این پرونده ششمین پرونده قتل عمدی بود که در سال ۹۹ با تلاش اعضای شوراهای حل اختلاف ختم به خیر شد.

 رئیس شوراهای حل اختلاف کردستان با بیان اینکه شوراهای حل اختلاف یک فرصت کم نظیر برای ترویج و توسعه فرهنگ صلح و سازش و حل و فصل اختلافات مردم است که باید از ظرفیت این نهاد مردمی نهایت استفاده و بهره وری به عمل آید.

وی با بیان اینکه حل و فصل دعاوی و ایجاد صلح و سازش بین طرفین دعوا از وظایف اصلی شوراهای حل اختلاف است از اقدام انسان‌دوستانه خانواده آن مرحوم که با گذشت خود ضمن اعطای حیات انسانی به قاتل نادم زمینه توسعه و گسترش صلح و سازش در جامعه را فراهم کردند، تقدیر کرد.  

کد خبر 533281

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha