نایب رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران، اهمیت فیزیوتراپی بیماران کرونایی را مورد تاکید قرار داد و گفت: فیزیوتراپی بیماران کرونایی، سن و سال نمی شناسد.

فیزیوتراپی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرنگار مهر، پرهام پارسانژاد پیرامون وضعیت فیزیوتراپی بیماران کرونایی، توضیحاتی ارائه داد و افزود: یکی از گروه‌هایی که در ایام کرونا به شدت درگیر بیماران بستری می‌شوند، فیزیوتراپیست‌ها هستند.

وی با اشاره به عارضه های گوناگونی که بیمار کرونایی را درگیر می‌کند، گفت: یکی از مهم‌ترین عوارض کرونا، عارضه تنفسی است که باعث می‌شود تنفس بیماران دشوار شود.

پارسانژاد با تاکید بر اهمیت خدمات فیزیوتراپیست‌ها به بیماران کرونایی در بخش‌های مراقبت‌های ویژه، تصریح کرد: در پنج ماه گذشته، فیزیوتراپیست‌ها در بخش‌های ویژه نزدیک‌تر از هر شخص دیگری به بیماران کرونایی بودند.

آشنایی با الکتروتراپی برای کاهش درد بیماران

وی با اشاره به ابتلای ۴۰ نفر از همکاران فیزیوتراپیست و فوت یک فیزیوتراپیست بر اثر کرونا ، گفت: واقعیت این است که فیزیوتراپی در عرصه های مختلف نظام سلامت، نقش مهمی دارد که مغفول مانده است.

نایب رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران، ادامه داد: بیماران کرونایی با بیماری‌های زمینه‌ای، بیشتر به خدمات فیزیوتراپی نیاز دارند. 

وی افزود: نکته حائز اهمیت بعد از ابتلا به کرونا، عارضه‌های بیماری است. خصوصا ضعف جسمانی که باعث می شود فعالیت‌های روزمره افراد دچار اختلال شود و این افراد می توانند با تمرین درمانی در منزل، به شرایط عادی بازگردند.

پارسانژاد با گلایه از بیمه‌ها که خدمات فیزیوتراپی را نادیده می‌گیرند، گفت: بعضا پزشکان در بخش‌های ویژه مجبور می‌شوند برای بیمار کرونایی دو تا سه مرتبه در روز فیزیوتراپی تجویز کنند، اما قانون بیمه‌ها می‌گوید که هر چند مرتبه هم که خدمات فیزیوتراپی ارائه شود، فقط یکبار آن تحت پوشش قرار می‌گیرد.

وی با انتقاد از بی‌توجهی به رشته فیزیوتراپی در سطح کلان تصمیم‌گیری‌ها، افزود: فیزیوتراپیست‌ها نقش مهمی در خدمت به بیماران کرونایی دارند که نمی‌توان حضور آنها را نادیده گرفت.

نایب رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران، در ارتباط با نیاز کودکان کرونایی به خدمات فیزیوتراپی، گفت: خدمات فیزیوتراپی ربطی به سن و سال ندارد، بلکه علائم و عوارض بیماری مهم است که در کودکان، خیلی نیاز به فیزیوتراپی دیده نمی‌شود، مگر اینکه کودک دچار عوارض تنفسی باشد و یا اینکه بیماری زمینه‌ای داشته باشد که باعث شود به خدمات فیزیوتراپی نیاز پیدا کند.

کد خبر 532951
منبع: مهر

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha