معاون اول رئیس جمهور گفت: مردم از نظر اقتصادی و معیشتی در شرایط دشواری هستند، ما با همه وجود مشکلات را درک می‌کنیم و شرمنده مردم هستیم.

اسحاق جهانگیری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور، عصر دوشنبه ۳۰ تیرماه در نشست مدیران ارشد وزارت ورزش و جوانان گفت: کشور در شرایط سخت و خطیری قرار دارد و مردم از نظر اقتصادی و معیشتی در شرایط دشواری هستند، ما با همه وجود مشکلات را درک می کنیم و شرمنده مردم هستیم با این وجود معتقدم فرصت های بسیاری در این محدودیت ها برای کشور ایجاد شده که حتماً باید با استفاده از ظرفیت جوانان از این فرصت ها استفاده کنیم. ما باید به جوانان کشور اعتماد کنیم آنها ظرفیت بزرگی هستند که می توانند معجزه کنند.

معاون اول رییس جمهور افزود: با رویکردهای قدیمی نمی توان ایران را اداره کرد باید شیوه های حکمرانی را اصلاح کرد و شرایط گذشته که همه چیز متکی به دولت و یا درآمدهای نفتی بود باید تغییر کند ما باید کارآمدی مدیران کشور را بالا ببریم.

 جهانگیری با اشاره به فعالیت تعداد زیادی از رسانه های فارسی زبان در کشورهای بیگانه خاطرنشان کرد: ‌این رسانه ها تمرکز کرده اند تا هر موضوع ساده ای در ایران را به یک مسأله پیچیده تبدیل کنند و اینگونه به مردم القا کنند که ایران آینده روشنی نخواهد داشت.

معاون اول رییس جمهور با تأکید بر اینکه هیچ مدیریتی در ایران نمی تواند بدون رضایت مردم و حمایت افکار عمومی، شرایط سخت را پشت سر بگذارد، تصریح کرد: مدیریتی می تواند موفق شود که به خواسته های جامعه توجه کند و اصلاحات لازم را انجام دهد.

جهانگیری با تأکید بر اینکه همکاری و همدلی قوای سه گانه از پیش نیازهای اصلی برای عبور از بحران ها است، خاطرنشان کرد: نمی توان از بزرگترین سدهایی که آمریکا در مقابل ملت ایران ایجاد کرده و نیز از مسایلی نظیر کرونا عبور کرد اما همکاری و همدلی قوای سه گانه، مردم، نهادهای مختلف، بخش خصوصی و افکار عمومی را نداشت.

معاون اول رییس جمهور با تأکید بر اینکه بخش خصوصی در همه حوزه ها به خصوص در حوزه اقتصاد، سرمایه ای بزرگ و تعیین کننده برای کشور است، اظهار داشت: باید به بخش خصوصی توجه کنیم و فضای فعالیت را برای آنها مهیا سازیم.

 جهانگیری با اشاره به اینکه حل مشکلات قطعاً از طریق تفاهم و گفتگو امکان پذیر است، افزود: نخبگان کشور باید به صحنه بیایند و مسئولین کشور نیز نباید از ارتباط با فعالان حوزه مسئولیت خود دوری کنند. جوانان پیش از آنکه دغدغه حل مسایل و مطالبات خود را داشته باشند، علاقه مند گفتگو هستند و می خواهند که سخنانشان شنیده شود.

معاون اول رییس جمهور تصریح کرد:‌ اگر همه وزارتخانه ها شنیدن سخنان جوانان و نخبگان حوزه مسئولیت خود را در دستور کار قرار دهند، این رویکرد در کشور بسیار راهگشا خواهد بود.

جهانگیری ادامه داد: ‌البته دولت از ابتدای آغاز به کار خود با صراحت اعلام کرد که از شنیدن سخنان صاحبنظران، منتقدین و نخبگان استقبال می کند و به هیچ عنوان خود را فهیم تر و عاقل تر از دیگران نمی داند.

معاون اول رییس جمهور توجه به توانایی جوانان و استفاده از روحیه ریسک پذیری را مورد تأکید قرار داد و با اشاره به اتفاقات بزرگ در حوزه کسب و کارهای دانش بنیان، خاطرنشان کرد: دولت توانست با اتکا به راهکارها و روش های نوین و با استفاده از ظرفیت های فضای مجازی به بیست میلیون خانوار تسهیلات قرض الحسنه یک میلیون تومانی پرداخت کند بدون آنکه حتی یک بار به نظام بانکی مراجعه کرده باشند.

جهانگیری با تأکید بر اینکه دولت از همه برنامه ها و فعالیت های وزارت ورزش و جوانان حمایت خواهد کرد از تلاش های این وزارتخانه به خصوص در ایام شیوع کرونا قدردانی و تصریح کرد:‌ اینکه فعالیت های خود را به خاطر کرونا متوقف نکرده اید و با رعایت دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی کارها را ادامه داده اید بسیار خوب است اما سلامت جامعه ورزشی و جوانان کشور بسیار پراهمیت است و هیچ کس نمی خواهد آسیبی به جوانان کشور وارد شود.

معاون اول رییس جمهور همچنین اقدامات وزارت ورزش و جوانان در حوزه ورزش زنان را درخشان توصیف و بر ضرورت استمرار این فعالیت ها تأکید کرد.

 جهانگیری افزود: ایجاد سه هزار سمن در بخش جوانان کار بسیار مهمی است که وزارت ورزش و جوانان انجام داده و فرصتی را فراهم کرده است که جوانان بتوانند با مسئولین نظام ارتباط برقرار کرده و سخنان خود را به گوش مسئولین برسانند.

معاون اول رییس جمهور اضافه کرد: سمن های فعال در حوزه جوانان فرصتی برای کشور هستند تا مدیران آینده کشور از میان آنان انتخاب شوند. همان گونه که در بخش ورزش به دنبال استعدادیابی هستیم باید جوانانی را که از نظر علمی و مدیریتی نخبه هستند و یا جزو کارآفرینان برجسته به حساب می آیند و از چشم مسئولین دور مانده اند را شناسایی و به جامعه معرفی کنیم.

جهانگیری با اشاره به محدودیت های اعتباری و بودجه ای وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: علیرغم فشارهای سال ۱۳۹۹، تلاش خواهیم کرد بودجه طرح های نیمه تمام وزارت ورزش و جوانان و اعتبارات مورد نیاز برای سایر اقدامات این وزارتخانه تأمین شود.

معاون اول رییس جمهور تسهیلات ازدواج را از موضوعات پراهمیت در حوزه جوانان برشمرد و گفت: اگرچه سقف این تسهیلات از سه میلیون تومان به ۵۰ میلیون تومان افزایش یافته اما باید تلاش شود که تعداد تسهیلات کاهش پیدا نکند.

جهانگیری افزود: یکی از دغدغه های امروز جوانان ازدواج است و اگرچه صد میلیون تومان تسهیلات تأثیر چندانی در زندگی آنها ندارد اما به هر حال می تواند در شروع زندگی زوجین کمکی موثر برای آنها باشد.

معاون اول رییس جمهور همچنین با اشاره به برنامه وزارت ورزش و جوانان برای خصوصی سازی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال خاطرنشان کرد: واگذاری این دو باشگاه باید بنای مستحکمی را برای آنها فراهم کند به گونه ای که آینده ای مطمئن تر از قبل پیش روی این دو باشگاه باشد و هواداران آنها نیز آسوده خاطر باشند.

جهانگیری با اشاره به وجود ثبات، آرامش، همدلی و انسجام در مجموعه وزارت ورزش و جوانان اظهار امیدواری کرد ‌برنامه ها و کارهای این وزارتخانه مانند گذشته با قوت ادامه پیدا کند.

وزیر ورزش و جوانان نیز در این جلسه گزارشی از اقدامات انجام شده ارائه کرد و گفت: بازبینی قانون ورزش، اصلاح اساسنامه فدراسیون های ورزشی پس از ۱۸ سال و به کارگیری جوانان و زنان در پست های مدیریتی از جمله اقدامات این وزارتخانه بوده است.

وی همچنین درباره خصوصی سازی باشگاه پرسپولیس و استقلال خاطرنشان کرد: موضوع خصوصی سازی این دو باشگاه در روز ۹۹/۱/۱۸ در هیئت عالی واگذاری به تصویب رسید و قرار شد که در سقف زمانی شش ماهه این دو باشگاه به صورت سهام در فرابورس عرضه شوند.

در این جلسه همچنین تعدادی از مدیران ارشد و معاونین وزیر ورزش و جوانان نیز به ارائه گزارش در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه مسئولیت خود پرداختند.

کد خبر 532827

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 48
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عباس IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    94 3
    چرا تدبیر این روزها را نکردید؟خوبه حداقل جنگ نشد
  • صادق IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    123 3
    چرا دولت مدیران پیر را از گردونه کارهای اجرایی مملکت حذف نمی‌کند چرا از وزرای ناموفق را حذف نمی‌کند
  • حسین IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    136 3
    جناب جهانگیری درسال اخردولت ابرازشر مند گی حضرتعالی چه دردی رودوا میکنه
  • IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    167 1
    من نمیگم خودکشی کنید ، استعفا که میتونید بکنید
    • مهدی IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
      72 0
      بعد از ۷ سال بدست گرفتن سکان امور هنوز هم باید باید می کنید .
  • علیرصا IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    78 0
    چرا عاقل کند کاری که بازدارد پشیمانی آقای جهانگیری چه سود
  • US ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    99 5
    سفره مردم کوچک شده . مستاجرین در بدر پیدا کردن‌ یک واحد برای سکونت هستند
  • محمد IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    122 3
    اظهار شرمندگی نکنید شفاف بگویید که چه مصوبات و تصمیم گیریهایی برای مردم کردید
  • IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    125 4
    سیاه نمایی برای 1400
    • گمنام IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
      94 5
      کاملا درسته ایشون چون میخواد در سال 1400 نامزد بشه داره از این حرفها میزنه
  • مردم US ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    102 2
    تحریم هم بهانه ایست
  • مهران IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    78 5
    منظور از درک رو نمیفهمم؟!
  • IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    92 1
    هنوز زوده شمابفهمید چه كرديد
  • سعید IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    109 5
    آقای جهانگیری اگر در طول مدت مسولیتت نتونستی کارت رو درست انجام بدهی حتما شرمنده مردم باش، همه تقصیرها رو به گردن شرق و غرب نندازید.
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    120 2
    شرمندگیتون به درد ملت نمیخوره. کار کنید. و وظیفه تون رو انجام بدید
  • رضا FR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    111 3
    بعداز۸سال تازه فهمیده چکارکرده
  • ناشناس IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    98 2
    مردم چشم داشته چه نیازبه رسانه های خارجی فکرمیکنیدهمه مردمی که درمانده معیشت روزمره خانواده خودهستندوقت یاحوصله دیدن رسانه های خارجی رادارندشمااگربجای تقصیرانداختن گردن تحریم،رسانه معاند و...کارمیکردیداینوضع موجودنبود
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    130 0
    یکروز جای این مردم زندگی نکردید که بفهمید شرمندگی یعنی چی
  • ممد IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    125 2
    دیرمتوجه شدین .،کدوم اصلاح؟
  • سجاد گچساران IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    105 3
    ب نظر خودت شرمندگی درد منو دوا میکنه
  • ناشناس IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    104 1
    وروزی حساب کارهایتان را پس خواهی داد
  • رضا بنانی IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    75 33
    من ‌منطور ‌فردی ‌که‌ نوشته ‌دولت ‌پیر. را‌ نمی‌فهم‌‌ در‌ خیلی ‌موارد ‌افراد ‌با‌تجربه‌ کارایی‌.بهتری‌ دارند‌‌ ملاک .انتخاب‌ وزیران‌ باید.کارایی‌ آنها باشند.
  • سجاد گچساران IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    79 17
    هفته ای یک بار ب بیمارستانها و قبرستون برید ک ترس بیفته تو جونتون ک بفهمین این دنیا محل گذرست ، فقط خوبی نام نیک ماندگارِ
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    101 2
    خسته شدیم دیگه خسته شدیم
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    89 1
    دکتر شما خواستید اقتصاد ایرانو ازته چاه درآرید ولی به ته چاه رفته
  • پارمیدا IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    72 0
    حرفاتو ثابت کن
  • US ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    72 3
    شرمنگی شمابه چه درد میخورد
  • US ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    67 1
    شرمنگی شمابه چه دردمردم نمیخورد
  • گمنام IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    60 1
    آقای جهانگیری شما معاون اول رئیس جمهور بودین و هستین ، یعنی دومین مقام در دولت پس اگر کاری نشده و اقدامی صورت نگرفته بسی جای تامل داره. وگرنه جهانگیری همون جهانگیریه. آقای جهانگیری بهتر نیست شیوه های حکمرانیتون رو توی همین یکسال باقی مونده عوض کنین
  • محمد IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    69 4
    بیا دقیقا بگو‌ که کدوم شیوه های حکمرانی باید عوض بشه.
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    50 9
    منهم بعنوان یک ایرانی انقلابی مسلمان اعلام میکنم نارضایتی زیادهست اگراصلاحاتی نشوداوضاع غیرقابل قبولی بیشترپیش میادانشاالله مسعولین بیشترتوجه داشته باشند ،توکلبخدا
  • علی IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    44 3
    فقط باید شیوه‌های حکمرانی را اصلاح کرد؟؟
  • رضا فرامرزی IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    60 4
    خیلی دیر شده.
  • علیزاده IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    55 1
    شرمندگی درد بزرگ این ملت را دوا نمیکند. یکروز جای این مردم زندگی نکردید که بفهمید شرمندگی یعنی چی
  • سهراب IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    45 0
    بعد 7 سال حالا باید اصلاح بشه
  • IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    40 3
    آقای جهانگیری باز جای شکرش باقی است که بعضی از همکاران شما وخود جنابعالی ابراز تاسف وشرمندگی می کنید .ولی بهتراست با مردم روراست باشید و گره کور رابا مردم درمیان بگذارید وواقعیت ها را بگویید نه اینکه بعد از مسئولیت همه آنهایی که رازهای پشت پرده را میدانند سکوت کنند.
  • AE ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    44 2
    دوباره آخر کار شد کی بود کی نبود! من نبودم
  • دوستار مردم IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    57 0
    این اقا فقط شرمندس وبس
  • محمد IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    54 1
    دشمن تون شرمنده شنیدم می خوای کاندید ریاست جمهوری شوی وکارهای آقای روحانی را تکمیل کنی!!!!
  • شهروند IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    44 1
    بله نخبگان باید وارد صحنه بشن و مسئولین به اونها بها بدن و عرصه رو در اختیارشون قرار بدن
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    57 3
    شما هیچ درکی از مشکلات مردم نداری. تمام بدبختیا زیر سر شماهاست
  • ملیکا IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    73 1
    با وجود اینهمه معادن چرا مردم ایران باید فقیر باشن
  • سید حسن موسوی IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    43 3
    وام مستمری بگیران تامین اجتماعی را هم مثل وام کرونا بریزيد به حساب ما و از حقوقمان کم کنيد
  • علی IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    22 7
    هنوزم دیر نشده میتونید همه چی رو به روال قبل برگردانید
  • هم وطن IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    31 9
    واقعا شورش را در اوردید این حق مردم نبود
  • US ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    52 5
    آقای جهانگیری شما بنزین‌را ارزان کن‌همه چیز درست خواهد شد چرا کسی حاضر نیست قبول کند همه این گرانی ها و تورم‌ا بخاطر گرانی بنزین سه هزارتومانی بوده
  • IR ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    51 5
    لطفا وام به همه مستا جران بدهید در تنگنا به سر میبرند.
  • سعید IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
    6 10
    آقای جهانگیری و بقیه دولتمردان همه محترم و زحمت کشیدند ولی اگه ۱۴۰۰ احمدی نژاد کاندید شد باجان و دل بهش رای میدیم