۹ نفر از عاملان درگیری طایفه‌ای در یاسوج (مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد) که منجر به قتل پسر دانشجوی دندانپزشکی شده بود، توسط پلیس دستگیر شدند.

دانشجوی یاسوجی

به‌ گزارش همشهری آنلاین به نقل از روزامه ایران، «علی شفیعی» دانشجوی ۲۲ساله رشته دندانپزشکی دانشگاه «سوماشکو» مسکو در کشور روسیه بود که دو ماه قبل بعد از تعطیلی دانشگاه برای دیدار با خانواده‌اش از روسیه به یاسوج آمده بود اما به علت شیوع کرونا مجبور شده بود در ایران بماند تا شرایط عادی شود و بتواند به روسیه برگردد اما روز ۱۴ تیر قربانی یک نزاع بین دو طایفه شد.

پدر علی در ‌رابطه با قتل فرزندش گفته بود: او عصر روز شنبه ۱۴ تیر پس از یک کار شخصی در خیابان تختی یاسوج در حال برگشت به خانه بود که برای خرید به یک سوپرمارکت می رود اما ناگهان از خیابان صدای درگیری و داد و فریاد و تیراندازی بلند می‌شود. در همین هنگام مغازه‌دار و یک خانم جوان به علی گفتند در مغازه بماند تا وضعیت آرام شود اما او برای سوار شدن به خودرواش از مغازه خارج شد که ناگهان یکی از طرفین درگیری به او شلیک می‌کند. طرفین نزاع گفته‌اند به اشتباه پسر من را هدف قرار داده‌اند.

با قتل این جوان بلافاصله مأموران پلیس آگاهی استان در محل حاضر شدند و تحقیقات‌شان را در زمینه شناسایی عامل قتل آغاز کردند و مشخص شد درگیری به‌دلیل اختلافات قبلی قومی و قبیله‌ای به وقوع پیوسته و در هنگام درگیری مسلحانه علی که با خودروی پراید از مسیر خیابان در حال تردد بود، به وسیله سلاح گرم توسط منازعان به قتل رسیده است.

سرهنگ سعید بالش زر، رئیس پلیس آگاهی کهگیلویه و بویراحمد در این باره گفت: به‌دلیل حساسیت موضوع مأموران پلیس آگاهی طی چندین مرحله ۹ نفر از منازعان و افراد شرکت‌کننده در درگیری مسلحانه به خصوص چند نفر از افراد دخیل در قتل را دستگیر و از آنها دو قبضه سلاح ساچمه‌زنی از نوع وینچستر و دولول شکاری کشف شد.

وی گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضایی و روانه زندان شدند و پیگیری لازم برای دستگیری سایر متهمان پرونده در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 532796

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha