مجموع نظرات: ۱
دوشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵
۰ نفر

دادگاه تجدید نظر در موضوع سهام شرکت آذرآب به نفع بانک کشاورزی رای داد.

آذرآب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، شرکت صنایع آذرآب فعالیت خود را از سال ۱۳۶۸ آغاز کرد و در طول عمر خود فعالیت چشمگیری در طرح‌های بزرگ ملی مانند ساخت دیگ‌های بخار نیروگاه حرارتی شهید رجایی، نیروگاه سیکل ترکیبی قم، نیروگاه شازند اراک، همچنین ساخت مخازن، مبدل‌ها و برج‌ها در پروژه‌های واحد روغن‌سازی پالایشگاه اصفهان، پالایشگاه گاز کنگان، مجتمع پتروشیمی اراک و پالایشگاه اراک به منصه ظهور رساند.

با خصوصی‌سازی این شرکت، شخصی به نام «فریبرز پرنا» ۳۰ درصد سهام آذرآب را خریداری کرد و در سال ۱۳۹۵ در عین حال که سهامدار عمده شرکت بود، به عنوان مدیرعامل آذرآب معرفی شد.

وی پس از انتصاب به عنوان مدیرعاملی، با اعتبار شرکت آذرآب تسهیلاتی در حدود ۵۰ میلیارد تومان از بانک کشاورزی دریافت و آن را در بورس سرمایه‌گذاری کرد و در ازای دریافت این تسهیلات، بخشی از سهام شرکت را به عنوان ضمانت به بانک کشاورزی واگذار کرد.

پرداخت نکردن تسهیلات از سوی مدیرعامل آذرآب موجب شد که بانک کشاورزی به جای طلب خود سهام ۳۰ درصدی آذرآب را تصاحب کرده و سهامدار آذرآب شود.

توجه نکردن به مسائل شرکت و ورود پرنا به عرصه بورس‌بازی، باعث شد تا در سال ۱۳۹۶ کارگران شرکت در اعتراض به سومدیریت پیش آمده به نشانه اعتراض به کف خیابان‌ها آمده و مسئولان را از این مسائل آگاه سازند و موجب برکناری پرنا از مدیرعاملی شرکت شوند.

با افزایش قیمت سهام آذرآب، پرنا شکایتی را علیه بانک کشاورزی تنظیم و خواهان بازپس‌گیری سهام شد.

با آغاز فعالیت حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی به عنوان رئیس دستگاه قضا و دستور اکید وی مبنی بر رسیدگی سریع به پرونده آذرآب، پرونده در جریان رسیدگی قرار گرفت.

عضو شورای کار شرکت آذرآب در این رابطه گفت: با رویکرد جدید دستگاه قضا این پرونده در جریان رسیدگی قرار گرفت که در مرحله اول رای به نفع پرنا صادر شد، اما با اعتراض بانک کشاورزی و رسیدگی مجدد پرونده در دادگاه تجدیدنظر درخواست مدیرعامل قبلی آذرآب رد و رای به نفع بانک کشاورزی صادر شد.

قاسم احسانی افزود: پرونده دیگری مبنی بر اخذ تسهیلات اقتصاد مقاومتی به نام آذرآب توسط پرنا و هزینه‌کرد آن در جای دیگر در دادگاه مطرح شده که اخیرا تعیین شعبه شده و قرار است به زودی تعیین تکلیف شود.

به گفته وی، تخلفات مطرح شده در این پرونده نیز حدود ۱۵۰ میلیارد تومان است که با رسیدگی به آن، نفس تازه‌ای به آذرآب دمیده و مشکلات شرکت برطرف خواهد شد.

کد خبر 532604

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر IR ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
    2 0
    لطفا از وضعیت اون کارگرا هم بگید که حقوقشون گرفتن یا علاوه بر خودشون زندگیشون اوند کف خیابون