معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: در راستای حفظ و حراست تنوع زیستی استان، وسعت مناطق شکار و صید ممنوع استان افزایش یافت.

آهو

به گزارش همشهری آنلاین، نبی‌الله قائدرحمت روز یکشنبه (۲۹ تیر) در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: در دولت تدبیر و امید به منظور حفظ و حراست تنوع زیستی استان در راستای افزایش سطح مناطق حفاظت شده و افزایش وسعت آنها اقدام قابل توجهی در استان انجام شده است. 

وی اظهار داشت: به همین منظور افزایش سطح غار ماهی کور از چهار هزار به ۴۰ هکتار انجام شد و همچنین منطقه آزاد سرکن بابا حبیب در کوهدشت به منطقه شکار و صید ممنوع تبدیل شد.

 قائدرحت ادامه داد: تالاب خروسان ازنا به منطقه شکار و صید ممنوع تبدیل و مجوز تمام این مناطق در استان تمدید شد.

 معاون فنی حفاظت محیط زیست لرستان اضافه کرد: ۸۶۲ هکتار از اراضی تالاب بیشه دالان بروجرد به محیط زیست واگذار و تفاهمنامه‌ای نیز در این راستا منعقد شده است.

وی ادامه داد: در راستای افزایش وسعت پناهگاه حیات وحش سمند لرستانی نیز از یک هزار هکتار به چهار هزار هکتار مکاتبه شده و به زودی نتیجه اعلام می‌شود.

 قائدرحمت با بیان این که ۲۵ درصد تنوع زیستی گیاهی و جانوری کشور در این استان وجود دارد، یادآور شد: با توجه به ظرفیت و پتانسیل عرصه‌های طبیعی استان، برخورداری از اقلیم چهار فصل و تنوع زیستی در حوزه‌های گیاهی و جانوری و وجود ذخایر ژنتیکی ارزشمند گیاهی نظیر جنگل‌های بلوط، بنه، ارس و گونه‌های جانوری نظیر پرندگان شکاری، کبک دری، خرس قهوه‌ای، پلنگ، کل و بز کوهی، قوچ و میش، ماهیان کور غار و سمندر لرستانی برنامه‌ریزی و اقدامات لازم به منظور احیاء زیستگاه‌ها و زیست بوم‌های استان در اولویت کاری قرار دارد.

کد خبر 532581

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha