آئین ۵۰ سالگی بهشت زهرا(س) که با حضور پیروز حناچی شهردار تهران و حجت‌الاسلام سید حسن خمینی برگزار شده بود، از سوی برخی رسانه‌ها، کانال‌ها و کاربران شبکه‌های اجتماعی به باد انتقاد گرفته شد که این انتقادها واکنش سعید خال را در پی داشت.

جشن تولد بهشت زهرا

به گزارش همشهری آنلاین، برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی، آیینی که به مناسبت ۵۰ سالگی بهشت زهرا(س) با حضور پیروز حناچی شهردار تهران و حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی برگزار شده بود و در بخش کوتاهی از آن کیک ۵۰ سالگی نیز بریده شد، مورد انتقاد قرار دادند که چرا در روزگار کرونایی باید این برنامه برگزار شود. اما منتقدین بدون توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط حاضرین، این مهم را که کارکنان بهشت زهرا هم که چند ماهی است ایثارگرانه در حال ساماندهی تغسیل و تدفین متوفیان کرونا و خدمت‌رسانی به خانواده‌های جان‌باختگان هستند، هم به روحیه نیاز دارند و هم شایسته قدردانی هستند.

در این مراسم علاوه بر حناچی و حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی، علی اشراقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود دعایی و احمد مسجدجامعی نیز حضور داشتند.

سعید خال، رییس سازمان بهشت زهرا(س) در این مراسم گفته بود: به مناسبت پنجاهمین سالگرد تأسیس بهشت زهرا(س) برنامه‌های متنوعی از جمله رونمایی از چند جلد کتاب و انتشار تمبر سراسری در نظر داشتیم؛ اما به علت شیوع کرونا لازم دیدیم که همه این مراسم‌ها لغو شود.

وی در واکنش به حواشی ایجادشده در پی مراسم پنجاهمین سال تاسیس بهشت زهرا (س) نیز به ایسنا گفت: با لغو بسیاری از برنامه‌های پنجاهمین سالگرد، این آیین به یک مراسم بسنده و قرار شد جمع محدودی از پرسنل بهشت زهرا با یادگار امام دیداری داشته باشند. این دیدار کوتاه با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی و در جهت تکریم پرسنل بهشت زهرا انجام شد.

سعید خال خاطرنشان کرد: پرسنل بهشت زهرا در شرایط خاص و سختی کار می‌کنند و این کمترین کاری بود که ما برای آنها انجام دادیم. واقعیت این است که همکاران تطهیرکننده ما با غم مردم در ارتباط هستند اما احساس دارند و نیاز به زندگی و شور و شادی. این افراد پنج ماه است که محل کار خود را قرنطینه کرده‌اند؛ در حقیقت در شرایطی که مردم محل زندگی خود را قرنطینه کرده‌اند این بچه‌ها محل کار خود را که جایی بسیار خطرناک است، قرنطینه کرده‌اند.

وی ادامه داد: این پرسنل نیاز به تجدید قوا دارند و برگزاری جشن تولد و چنین واژه‌هایی صحت ندارد. گاهی اخباری در فضای مجازی نادرست منتشر می‌شود که موجب رنجش خاطر این پرسنل زحمتکش می‌شود، در حالی که اینها از جان مایه گذاشته‌اند.

رییس سازمان بهشت زهرا تاکید کرد: در این مراسم تلاش شد که پروتکل‌های بهداشتی رعایت شوند، افراد به فاصله دو متر نشسته بودند، دیدار کوتاهی که در آن سه ویژه نامه تخصصی را رونمایی کردیم، برگزار شد و تنها قصد روحیه‌بخشی بود که با تعداد کمی از پرسنل به نمایندگی از کل پرسنل انجام شد و پرسنل مورد تجلیل قرار گرفتند اما متاسفانه به هیچ یک از این موارد پرداخته نشد و تنها بریدن یک کیک مورد توجه قرار گرفت.

کد خبر 532560
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هادی IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
    4 0
    کاش غسال ها و اون هایی که قبر می کنند و نگهبان های بهشت زهرا هم توی عکس بودن !!!!!!!!!!!
  • علی TR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
    6 1
    احتمالا از سال دیگه تولد استان قدس رضوی و ... مد میشه! جالبه!
  • علی TR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
    4 1
    جشن تولد ساختمان مجلس کاخ مرمر وزارت خارجه وزارت کشور و.... این اشرافی گریها از کجا سرچشمه میگیرد
  • RO ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
    5 1
    عجب رویی دارین....
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
    4 1
    خیلی مسخره
  • ناظمی IR ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    0 0
    با تاسف زیاد آیا از پرسنل محترم باید از کیک در قبور تشکر کرد یا راههای دیگری هم هست احترام به مردگان را حفظ کنید آقایون