همشهری آنلاین: لازمه پیشرفت در صد ساله دوم صنعت نفت، رشد خصوصی‌سازی در این صنعت است.

علیرضا ضیغمی - مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران - با بیان این مطلب گفت: وجود کارشناسان متخصص در بخش‌های مختلف راه را برای تحقق شعار نوآوری و شکوفایی در این صنعت باز کرده است.

وی در گفت‌و‌گو با شانا، با اشاره به این که در 30 سال گذشته خود مردم ایران توانسته‌اند صنعت نفت را اداره کنند، گفت: در زمان انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس صنعت نفت بر تمام مشکلات و تحریم ها پیروز و هم اکنون تولید بیش از 4 میلیون و 200 هزار بشکه نفت خام در روز گویای بی‌تاثیری تحریم‌ها است.

ضیغمی افزود: برای شکوفایی هر چه بیشتر در صد ساله دوم صنعت نفت می‌بایست به مدیران شرکت‌های تابعه اختیار بیشتر برای اجرای به موقع طرح‌های توسعه‌ای داده شود و همچنین راه برای خصوصی‌سازی هموارتر شود.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران با تاکید بر توانایی پیمانکاران داخلی در راه اندازی پروژه‌های مختلف بالادستی و پایین دستی اظهار داشت: هم اکنون با وجود برخی محدودیت‌های ایجاد شده صنایع داخلی کشور انتظار می‌رود دولت و وزارت صنایع حمایت بیشتری از این بخش‌ها بکنند.

ضیغمی بر ضرورت آموزش بهینه و جذب نیروی انسانی در صنعت نفت تاکید کرد و گفت: تجربه به ما ثابت کرده است، که نیروهای ایرانی از ضریب هوشی خارق العاده‌ای برخوردار هستند، از این رو با توجه به تعداد زیاد فارغ التحصیل رشته‌های مرتبط با نفت و گاز می‌بایست این نیروها به تدریج جذب صنعت نفت شوند.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران گفت: در زمینه استفاده از محصولات داخلی جزء برترین شرکت‌ها بوده‌ایم و در تلاش هستیم از کل ظرفیت‌های استادهای دانشگاه‌های برتر در کشور در تمامی پروژه‌ها یاری جویم تا از دوباره کاری به شدت جلوگیری کنیم.

بر اساس برنامه 10 سال آینده شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، این شرکت روزانه 550 هزار بشکه نفت خام تولید خواهد کرد. همچنین تولید روزانه 390 میلیون متر مکعب گاز در شرایط عادی و 470 میلیون متر مکعب در مواقع مورد نیاز تعریف شده است.

کد خبر 53241

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز