پس از پیگیری قضایی پرونده آلودگی ناشی از تخلیه فاضلاب صنعتی به خلیج فارس از سوی سه پالایشگاه در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، این پالایشگاه‌ها در مراجع قضایی به پرداخت جریمه نقدی محکوم شدند.

پالایشگاه

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، میزان جریمه هرکدام از این پالایشگاه‌ها در مرحله نخست به ترتیب ۳۰، ۸۰ و ۱۰۰ میلیون ریال است. فرهاد قلی نژاد، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان بوشهر گفت: این میزان جریمه در مرحله نخست رقم خورده و در مرحله دوم چنانچه کارشناسان محیط‌زیست تشخیص دهند که ورود پساب پالایشگاه‌ها به خلیج‌فارس منجر به آسیب دیدن محیط‌زیست این دریا شده میزان جرائم نقدی آنها به‌مراتب بالاتر خواهد رفت.

پس از تخلیه آنی فاضلاب صنعتی توسط سه پالایشگاه گازی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و آلودگی تالاب نای بند شکوائیه اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان عسلویه به مراجع قضایی ارسال و حکم محکومیت پالایشگاه‌های متخلف صادر شد. هرگونه ایجاد آلودگی وفق قوانین و مقررات محیط‌زیست ممنوع و غیرقانونی است.

باید همه صنایع استانداردهای زیست‌محیطی را رعایت و با استفاده از سیستم‌های کنترلی همانند تصفیه‌خانه‌های فاضلاب از ورود فاضلاب به منابع محیط‌زیستی و خسارت به اکوسیستم‌ها پرهیز کنند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان بوشهر گفت: به‌زودی خسارت وارده به تالاب نای بند ناشی از تخلیه فاضلاب وفق قانون حفاظت، احیا و مدیریت تالاب‌ها محاسبه و برای وصول خسارت و احیا و رفع آلودگی اقدام خواهد شد.

وفق قوانین و مقررات همه صنایع ملزم به رعایت استانداردهای زیست‌محیطی هستند و هرگونه آلودگی محیط‌زیست وفق اصل ۵۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران جرم محسوب می‌شود.

کد خبر 532286

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha