مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت: اگر مالکان در بافت‌های فرسوده برای ساخت‌وساز از مشارکت سازندگان حرفه‌ای که پروانه انبوه‌سازی‌ دارند استفاده کنند، ۱۴۰‌ میلیون تومان تسهیلات نوسازی دریافت می‌کنند.

بافت فرسوده

به گزارش همشهری آنلاین، کاوه حاجی علی‌اکبری با بیان اینکه قرارداد مشارکت در ساخت ۳ پروژه تجمیعی با ۱۱ پلاک فرسوده منعقد شد، اظهار کرد: به همت دفتر توسعه محله‌ای صفا، شهید اسدی، زاهد گیلانی و دهقان در منطقه ۱۳ و در جریان ارتباط این دفتر با ساکنان کوچه عابدینی و اعتمادسازی ایجاد شده، قرارداد مشارکت در ساخت ۳ پروژه تجمیعی، شامل ۱۱ پلاک با مساحتی بالغ بر ۱۰۰۰ مترمربع منعقد شد.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران یادآور شد: چنانچه مالکان در بافت‌های فرسوده اقدام به ساخت‌ ساز کرده و از مشارکت‌سازندگان غیرحرفه‌ای استفاده کنند، به ازای هر واحد می‌توانند تا ۱۰۰‌ میلیون تومان تسهیلات نوسازی دریافت کنند، اما اگر مالکان از ظرفیت سازندگان حرفه‌ای که پروانه انبوه‌سازی‌ دارند استفاده کنند، این مبلغ به ۱۴۰‌ میلیون تومان می‌رسد.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران خاطرنشان کرد: در صورتی که سازندگان و انبوه‌سازان با استفاده از فناوری‌های نوین اقدام به نوسازی در بافت‌های فرسوده کنند، به ازای هر واحد مسکونی تا ۱۷۰‌ میلیون تومان تسهیلات دریافت می‌کنند.

به گفته این مقام مسئول، افزایش سقف تسهیلات بانکی، اعطای پروانه رایگان و یک طبقه تراکم تشویقی از سوی مدیریت شهری، جذابیت مناسبی برای مشارکت بخش خصوصی در نوسازی بافت‌های فرسوده پایتخت ایجاد می‌کند.

کد خبر 532201
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha