شنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱
۰ نفر

۵۰ باشگاه ورزشی در استان اصفهان به دلیل کم‌توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و موازین پیشگیرانه از شیوع کروناویروس و ابتلا به آن اخطار گرفتند.

باشگاه ورزشی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مهدی محمدی، دبیر هیات پزشکی ورزشی اصفهان روز شنبه ۲۸ تیر گفت: همزمان با بازگشایی سالن‌ها و اماکن ورزشی گروه‌های گشت نظارت و بازرسی این هیات فعالیت خود را برای بررسی رعایت موازین پیشگیرانه از سوی باشگاه‌ها و ورزشکاران آغاز کرد که در مرحله نخست به سرکشی از ۵۵۰ باشگاه در اصفهان منجر شد. اگرچه توجه از سوی باشگاه‌داران و مربیان به نسبت مطلوب بوده اما ۵۰ باشگاه به دلیل نادیده گرفتن برخی نکات بهداشتی و پزشکی با اخطار مواجه شدند تا موارد مرتبط را رفع و نظر مثبت بازرسان بهداشتی را در مرحله دوم بازدید کسب کنند.

وی تصریح کرد: تخلفات مذکور در باشگاه‌ها سبب پلمب آنها نشد و این اماکن ورزشی باید در کمترین زمان برای بهبود رعایت ملاحضات بهداشتی و پیشگیرانه اقدام کنند در غیر این صورت جرائم سنگین مانند توقف فعالیت و پلمب را در پی خواهد داشت. بر همین اساس نظارت و بازرسی هیات پزشکی ورزشی اصفهان بطور مداوم انجام می‌شود و در صورت مشاهده تخلفات و بی توجهی به موارد نامبرده از ابزار قانونی مناسب استفاده خواهد شد.

محمدی اضافه کرد: باشگاه‌های ورزشی، مکانی بالقوه برای شیوع ویروس کرونا به شمار می‌رود لذا استفاده از اقلام بهداشتی مانند ماسک و دستکش و ضدعفونی کردن وسایل، تجهیزات و محیط باشگاه‌ها لازم و ضروری است.

دبیر هیات پزشکی ورزشی اصفهان با بیان اینکه رعایت بهداشت فردی و خودمراقبتی بویژه در حین ورزش اهمیت دارد، اظهارداشت: ورزشکاران رعایت فاصله از دیگر افراد، شستن و ضد عفونی کردن دست‌ها، وسایل، تجهیزات، لباس، حوله، ساک ورزشی و دیگر وسایل مرتبط با ورزش را جدی بگیرند.

حدود ۳۱۱ هزار ورزشکار سازمان یافته و بالغ بر یک هزار و ۷۰۰ باشگاه ورزشی در استان اصفهان فعالیت می‌کنند.

کد خبر 531958

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha