باور کنید برای من رفتن خارج از کشور زجرآور است. این را نزدیکان من می‌دانند که چقدر موقع رفتن به یک کشور دیگر ناراحت هستم. من دیگر مسافرت‌هایم را رفته‌ام و عشق این را ندارم که به یک کشور خارجی بروم. آن کسی که این مسائل را مطرح می‌کند شاید تا قشم رفتن هم برایش آرزو باشد!

احسان حدادي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ورزش۳ احسان حدادی که یکی از دو ورزشکار المپیکی دوومیدانی ایران محسوب می شود و شاید تنها شانس کسب مدال از این رشته در المپیک توکیو به حساب می آید، بعد از پشت سر گذاشتن دوران ابتلا به ویروس کرونا، مدتی است که تمریناتش را پیگیری می کند؛ اما با مشکل جدیدی مواجه شده است.


این ملی پوش پرتاب دیسک ایران که در سال های اخیر چند باری زیر تیغ جراحی رفته، این بار برای جراحی خارپاشنه به آلمان سفر خواهد کرد. این تصمیم از سوی فدراسیون دوومیدانی و با موافقت کمیته ملی المپیک نهایی شده، اما حاشیه هایی را برای احسان حدادی ایجاد کرده است.


برخی معتقدند در این  شرایط  که بازار ارز روندی صعودی به خود گرفته و هزینه هر سفر به خارج از کشور نسبت به چند ماه قبل چند برابر تخمین زده می شود، چرا حدادی باید برای یک عمل ساده خارپاشنه به آلمان برود. اما حدادی در خصوص این انتقادات پاسخ‌های عجیبی داده است.

تمرین می کنم، اما باید به آلمان بروم


این روزها در تهران هستم و تمریناتم را پیگیری می کنم. نمی شود که بدون تمرین زندگی کرد و باید آمادگی ام را حفظ کنم. البته خار پاشنه در پای راستم به وجود آمده که قرار است به آلمان بروم و آن را جراحی کنم. بار قبلی که این جراحی را انجام دادم، برای پای چپ بود، اما این بار پای دیگر دچار چنین مشکلی شده. پروازهای اروپایی این روزها انجام می شود و با هماهنگی فدراسیون و کمیته ملی المپیک به زودی قرار است راهی آلمان شوم.


از مهرماه می توانم به مسابقات برگردم


دوره نقاهت بعد از این جراحی زیاد نیست. در تابستان که در مسابقه ای شرکت نخواهم کرد، اما در مهرماه اگر لیگ برتر دوومیدانی در ایران برگزار شود، احتمالا حضور پیدا می کنم. قرار نیست دوره طولانی دور از میادین باشم. باید ببینم که برنامه مسابقات در سال جاری چطور خواهد بود.


در المپیک مدال نگیرم، نمی گویند دلار ۲۴ هزار تومان بود


اینکه برخی انتقاد کرده اند چرا در آلمان جراحی می کنی، برایم مهم نیست. اگر در ایران جراحی کنی، می گویند چرا اینجا. وقتی در آلمان جراحی کنی، می گویند چرا آنجا. من آدم انتقادپذیری هستم و از این صحبت ها ناراحت نمی شوم. اما این را یادتان باشد اگر در المپیک مدال نگیری نمی گویند فلانی چون دلار در کشورش ۲۴ هزار تومان بود یا تحریم بود، نتوانست مدال بگیرد. اتفاقا جذابیتش به همین است که با این شرایط بتوانم بروم و مدال بگیرم.


به خاطر تحریم ها ۹ میلیون دلار ضرر کردم


چند روز قبل پیش خودم حساب کردم و متوجه شدم از سال ۲۰۱۰ تا الان حدود ۹ میلیون دلار به خاطر تحریم ها ضرر کردم. یعنی از سال ۲۰۱۰ که دیگر با نایکی کار نکردم، تا الان می توانستم در این ۱۰ سال ۹ میلیون دلار درآمد داشته باشم. کسی این مسائل را می بیند؟ فقط ۴۵۰ هزار دلار جایزه من از طرف نایکی برای مدال نقره المپیک لندن بود که دیگر به من تعلق نگرفت.


عشق سفر ندارم؛ خارج رفتن برایم زجرآور است


باور کنید برای من رفتن خارج از کشور زجرآور است. این را نزدیکان من می دانند که چقدر موقع رفتن به یک کشور دیگر ناراحت هستم. من دیگر مسافرت هایم را رفته ام و عشق این را ندارم که به یک کشور خارجی بروم. آن کسی که این مسائل را مطرح می کند شاید تا قشم رفتن هم برایش آرزو باشد! خوشحالم آنقدر ورزشکار درجه یکی هستم که درباره هر اتفاقی پیرامون من اینقدر بحث می شود.


مردم نبودند، خارپاشنه ام را در خاوران عمل می کردم!


اگر احسان حدادی ۴۲ متر پرتاب می کرد که اصلا کسی او را نمی شناخت و اینقدر هم درباره اش بحث نمی شد. کسانی که اینقدر از من انتقاد می کنند، برایم تبلیغات مجانی می کنند. من برای شاد کردن دل مردم تلاش می کنم و به جز این انگیزه ای ندارم؛ وگرنه که خارپاشنه ام را هم می دادم ممد نقاش در محله خاوران درست کند!

کد خبر 531927

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha