بسته‌های بهداشتی با هدف پیشگیری از ابتلا به کرونا در مدارس حاشیه‌ای شهرهای مختلف استان کردستان از ۱۵ مردادماه ۹۹ توزیع می‌شود.

توزيع بسته بهداشتي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، بسته‌های بهداشتی مدارس در سال جاری با پیوست کامل کرونا تهیه می‌شود، در همین راستا ۷۵۰ بسته بهداشتی، شامل ماسک، مواد ضدعفونی کننده و … تهیه و با اولویت مدارس حاشیه شهر و مناطق روستایی در بین مدارس هدف توزیع خواهد شد.

رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده از سوی ستاد مرکزی و ستاد استانی مقابله با کرونا محور اصلی فعالیت‌های آموزش و پرورش در استان کردستان است.
از بدو ورود ویروس کرونا به استان کردستان تمامی مسائل بهداشتی در مدارس استان رعایت شده و در همین راستا نظارت‌های مستمری نیز از سوی ستاد استانی و ستادهای شهرستانی بر این مهم اعمال شده است.

همچنین کارگروه سلامت و امور بهداشتی ذیل فعالیت‌های پروژه مهر ۹۹ در سطح استان و شهرستان‌ها تشکیل خواهد شد. این کارگروه به صورت مستمر جلسات و نشست‌های خود را با هدف رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌کند و در کنار این مهم پیش‌بینی‌های لازم برای برنامه‌ریزی در خصوص بازگشایی مدارس در زمان اعلام شده از سوی وزارت آموزش و پرورش را نیز انجام می‌دهد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان با اشاره به پیش‌بینی‌های صورت گرفته برای بازگشایی مدارس در زمان اعلام شده از سوی وزارت آموزش و پرورش، افزود: در جریان برگزاری جلسات کارگروه تمامی مسائل بهداشتی در مدارس استان کردستان مورد بحث و بررسی قرار گرفته و در راستای رسیدن به شرایط مطلوب وضعیت شهرستان‌ها نیز به صورت مستمر دنبال و پیگیری می‌شود.

افشین خوشگوار با اشاره به فعالیت‌ها و برنامه‌های در دست اجرای کارگروه سلامت و امور بهداشتی پروژه مهر کردستان در سال جاری عنوان کرد: در زیرمجموعه این کارگروه همچنین در خصوص تولید محتوای آموزشی به ویژه برای درس تربیت بدنی و مسائل مربوط به حوزه سلامت پیش بینی‌های لازم انجام گرفته است.

معاون تربیت بدنی و سلامت مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: در اجرای برنامه‌های کارگروه سلامت و امور بهداشتی پروژه مهر، تعداد شش کمیته تولید محتوا برای تهیه محتوای آموزشی در موضوعات بهداشتی و سلامت برای انتشار از طریق فضای مجازی تشکیل شده است.

وی با اشاره به واگذاری تولید محتوا در رشته تنیس روی میز وزارت آموزش و پرورش به استان کردستان، افزود: در کنار فعالیت‌های پیش‌بینی شده استانی، تولید محتوای تصویری آموزش تنیس روی میز کشور به استان کردستان واگذار شد و به دلیل در اختیار داشتن ظرفیت‌های خوب نیروی انسانی این مهم به بهترین شکل ممکن تهیه و تولید شد و بر اساس برنامه وزارت خانه این محتوای تولید شده در زمان مشخص شده عرضه می‌شود.

کد خبر 531881

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha