تسهیلات کم‌بهره و کمک‌های بلاعوض به مهدهای کودک خسارت‌دیده از کرونا در کردستان پرداخت می‌شود.

مهدكودك

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، ۳۳۰ مهدکودک در مناطق شهری، روستایی و حاشیه‌نشین کردستان فعال و به ۱۲ هزار نفر از کودکان خدمات ارائه داده که این‌روزها مکان‌هایشان تعطیل و در ضرر به سر می‌برند. به همین دلیل بهزیستی استان تسهیلات کم‌بهره و کمک‌های بلاعوض به مهدکودک‌های خسارت‌دیده از کرونا پرداخت می‌کند.

مدیرکل بهزیستی استان همچنین با بیان اینکه توانمندسازی معلولان در اولویت بهزیستی استان کردستان است، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۴۰ هزار نفر کردستانی از خدمات حمایتی، درمانی، مشاوره‌ای، برنامه‌های تفریحی و ورزشی، کمک‌های موردی و بهره‌مند هستند.

سیدصباح قریشی از اجرای طرح «هر محله حاشیه؛ راه‌اندازی یک بهزستی کوچک» در سطح کشور و استان خبر داد و گفت: به‌زودی در قالب این طرح، ۵۳ مرکز خصوصی در مناطق کم‌برخوردار و حاشیه‌نشین کردستان ایجاد می‌شود تا افراد خدمات سطح اول را در محلات خود دریافت کنند.

مدیرکل بهزیستی استان کردستان افزود: برای راه‌اندازی این ۵۳ مرکز بهزیستی در استان، ۳۴۴ نفر جوان دارای مدارک تحصیلی مرتبط برای اخذ مجوز ثبت‌نام کرده که ۵۳ نفر کارشناس ارشد بیکار انتخاب و در حال صدور مجوز برای آنان هستیم که هر مرکز نیز ۵ نفر نیروی دیگر به‌کارگیری می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در قالب راه‌اندازی این مراکز برای بیش از ۲۵۰ نفر جوان کردستانی اشتغال‌زایی ایجاد کرده که علاوه‌بر ارائه خدمات به مردم، تعدادی از جوانان بیکار هم دارای شغل شوند.

قریشی به شرایط عضویت و تحت‌پوشش قرارگرفتن افراد در بهزیستی اشاره کرد و افزود: زنان سرپرست، بدسرپست و خودسرپرست خانوار، افراد از کارافتاده و معلولان از جمله نابینا، ناشنوا، ضایعه نخاعی، جسمی‌حرکتی، کوتاه قد، کودکان کار و معتادان بهبودیافته می‌توانند تحت پوشش و از خدمات این نهاد حمایتی بهره‌مند شوند.

مدیرکل بهزیستی استان کردستان از دریافت مجوز و راه‌اندازی مرکز کمپ اعتیاد با ظرفیت ۲۰۰ نفر در هفته دولت در استان خبر داد و اظهار کرد: متأسفانه ترک اعتیاد در این مراکز موفق نبوده و خود نیز به این واقعیت اعتراف کرده اما در این مرکز جدید معتادان در طول یک‌سال تحت مراقبت و خدمات‌های مختلفی به آنان ارائه می‌شود.

وی از پرداخت تسهیلات به معتادان بهبودیافته استان خبر داد و یادآور شد: در سال گذشته ۵۲ میلیارد ریال تسهیلات به ۲۶۳ معتاد بهبودیافته کردستانی پرداخت و ۶۴۰ مورد نیز کمک بلاعوض شده است.

قریشی از پرداخت تسهیلات به مددجویان تحت پوشش، نیازمندان واقعی و جوانان بیکار و دارای ایده اشتغالزایی در استان خبر داد و بیان کرد: وام به هرکسی تعلق نخواهد گرفت اما افرادی‌که واقعاً بتوانند شغل و اشتغالزایی ایجاد کنند، از خدمات بهزیستی بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی استان کردستان با بیان اینکه اعتبارات دولتی پاسخگوی نیازها و مشکلات این مجموعه نیست، تاکید کرد: از همه مسئولان انتظار داشته همانند همیشه ما را در پیشبرد اهداف و برنامه‌ها یاری کنند.

کد خبر 531851

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha