مسئولان آمازون کتاب «ویروس چینی» نوشته عذرا لیوانت نویسنده ترکیه ساکن کانادا را از سایتش حذف کرده است.

ویروس چینی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایبنا، ریکلیم‌نت نوشته است، فروشگاه کتاب آمازون کتابی درباره ویروس کرونا و مسائل مربوط به کشور کانادا را از سایت خود حذف کرده است که طبق ادعای مسئولان این فروشگاه ارائه اطلاعات غلط درباره ویروس علت آن بوده است. مسئولان آمازون کتاب «ویروس چینی» نوشته عذرا لیوانت نویسنده ترکیه ساکن کانادا را از سایتش حذف کرده است.
 
گفته می‌شود این کتاب دارای مطالبی علیه دولت کانادا بوده است. نویسنده در این کتاب از سیاست‌های دولت جاستین ترودو نخست وزیر کانادا در برخورد با ویروس کرونا و اولویت‌های این دولت در پیشگیری و مبارزه با ویروس انتقاد کرده است.
 
کتاب مذکور در هفته‌های گذشته در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های الکترونیک سایت آمازون قرار داشت ولی چند روز است که این کتاب از سایت حذف شده است. لیوانت روزنامه‌نگار ترک‌تبار اعتقاد دارد ایدئولوژی کمونیستی نخست وزیر کانادا باعث برخورد اشتباه با ویروس شده است.
 
لیوانت پیش از این کتاب‌های پرفروش بسیاری نوشته است که بیشتر آنها درباره سیاست‌های دولت کانادا در برخورد با مسائل مختلف بوده است. یکی از آخرین کتاب‌های این خبرنگار ترکیه‌ای کتابی درباره فسادهای مالی ترودو بود که در کتاب آورده شده بود که رسانه‌های کانادایی بر این فسادها سرپوش می‌گذارند.
 
مسئولان آمازون در ایمیلی به نویسنده کتاب به وی گفته‌اند که کتابش به خاطر داشتن اطلاعات اشتباه درباره ویروس کرونا و نحوه انتشار آن از سایت حذف شده است. آمازون گفته است این کتاب اطلاعات اشتباه به مخاطبان ارائه می‌کند و نباید در دسترس عموم قرار داشته باشد.
 
لیوانت در سایت کتاب در واکنش به این اقدام مسئولان آمازون نوشت: این کتاب اطلاعات تخصصی درباره ویروس کرونا ارائه نمی‌کند و تنها به مسائل سیاسی مربوط به دولت‌های چین و کانادا پرداخته است. «دیوید الماله» وکیل لیوانت در نامه‌ای جداگانه به مسئولان آمازون نوشته است این کتاب اصلاً درباره مسائل بهداشتی درمانی صحبت نکرده است و تنها به مسائل سیاسی مربوط می‌شود.
 
وکیل نویسنده کتاب در نامه‌ خود آورده است: این اولین بار نیست که کتاب‌های موکلش از سوی سایت آمازون تحریم می‌شود. در چند روزی که کتاب روی سایت آمازون قرار گرفت تبدیل به پرفروش‌ترین کتاب سایت در کشور کانادا شده بود.

کد خبر 531812

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha