مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۵
۰ نفر

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان البرز از تمام هموطنانی که قصد سفر به شمال کشور از طریق جاده کرج-چالوس دارند خواست تحت هیچ شرایطی به رودخانه خروشان کرج نزدیک نشوند.

رودخانه کرج

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، داود نجفیان با اشاره به افزایش شمار جانباختگان حوادث غرق شدگی رودخانه خروشان کرج در سال جاری، اظهار کرد: طبق بررسی‌ها بیشتر جانباختگان این حوادث هموطنان گردشگر از سراسر کشور بوده که براثر بی احتیاطی دچار حادثه شده‌اند.

وی گفت: بیشتر محدوده خطرساز این رودخانه ایمن‌سازی شده، اما بسیاری از گردشگران با توقف در حاشیه این رودخانه به حریم آب وارد می‌شوند که متاسفانه حوادث تلخ را رقم می‌زنند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان البرز گفت: امسال بیشتر از پارسال اقدامات گسترده‌ای برای پیشگیری از حوادث انجام شده است و این اقدامات شامل اطلاع رسانی، نصب بنر و ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز است. همچنین فعال شدن گشت‌های ویژه در حاشیه رودخانه کرج و به کارگیری غواصان محلی از دیگر اقدامات انجام شده در حاشیه این رودخانه به شمار می‌رود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان البرز با اشاره به بالا بودن دبی آب رودخانه کرج گفت: برخی با این تصور که نقاطی از رودخانه کم آب است داخل رودخانه می‌شوند که دمای پایین آب سبب انقباض فوری رگ‌های بدن آنان و کشاندن این افراد به محدوده‌های مرگ‌آور می‌شود.

نجفیان تاکید کرد: تمام کارهای لازم  برای پیشگیری از حوادث تلخ رودخانه کرج انجام شده، اما بی‌توجهی به هشدارها سبب تکرار حادثه‌ها می‌شود.

وی گفت: اکنون نیروهای هلال احمر، بومیان منطقه و سایردستگاه‌ها در کنار ماموران آب منطقه ای البرز در حریم این رودخانه مستقر هستند، اما بخشی از حوادث در سرشاخه‌ها رخ می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای البرزبا بیان اینکه در این شرایط نمی‌شود به خاطر بی‌توجهی برخی مردم متر به متر رودخانه را مسدود کنیم، بیان کرد: این گونه اقدامات سبب محرومیت مردم از فضای زیبای حاشیه رودخانه کرج می‌شود.

نجفیان گفت: البته بسیاری از مردم به هشدارها توجه می‌کنند. همچنین در۲ هفته گذشته برخی مکان‌های پرمخاطره رودخانه را ایمن سازی و ۶۴ نقطه پرخطر این رودخانه را فنس‌کشی کردیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای البرز گفت: امسال حدود ۳ کیلومتر تاسیسات فنس را تحویل شهرداری آسارا داده‌ایم که این شهرداری به صلاحدید خود حریم رودخانه را حفاظ‌کشی کند.

نجفیان افزود: مکان‌هایی در حاشیه این رودخانه مانند محدوده «ری زمین» را آماده کرده‌ایم، اما برخی بدون توقف در محدوده‌های ایمن به مکان‌های پرخطر می‌روند.

کد خبر 531787

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha