چند سالی است که مساله جاسوسی از طریق ریزپرنده‌ها و پهپادها به یکی از موضوعات پرحاشیه و جنجال‌ساز نظام جمهوری اسلامی تبدیل شده، چنان‌که هر از گاه انتشار این دست اخبار با واکنش‌هایی گسترده در رسانه‌های ارتباط جمعی و شبکه‌های اجتماعی مواجه می‌شود.

اردشیر مطهری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اعتماد، شاید همین حساسیت بالای شبکه‌های اجتماعی سبب شده تا گاه و بی‌گاه اخباری تایید و تکذیب نشده از هجوم پهپادهای مهاجم به ایران و شکار بعضی از آنان توسط نیروهای نظامی جمهوری اسلامی سخن به میان می‌آورند ولی در جدیدترین نمونه موضوع نه‌تنها به شبکه‌های اجتماعی و کاربران به اصطلاح ارزشی و بعضا بی‌نام و نشان برنمی‌گردد، بلکه یکی از نمایندگان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که ازقضا به جریان سیاسی اصولگرا نیز تعلق دارد و در کارنامه کاری‌اش نیز سابقه حضور در یکی از نیروهای انتظامی ایران را دارد، با طرح چنین ادعایی، جنجال‌ساز شده است.

ادعای یک نماینده مجلس درباره حمله پهبادهای ناشناس

اردشیر مطهری، نماینده اصولگرای گرمسار و آرادان و دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس که همین چندی پیش شائبه‌های بسیار جدی درباره روزهای فعالیتش در نیروی انتظامی عنوان و درخواست‌هایی برای رد اعتبارنامه‌اش توسط نمایندگان اصولگرای پارلمان مطرح شده بود، در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توییتر از هجوم پهپادهای جاسوسی به ایران خبر داد و نوشت: «طرف مقابل مدتی است از طریق پهپادهای ناشناس، حملاتی را انجام می‌دهد و مسوولیت رسمی کارهایش را نمی‌پذیرد تا از انتقام سخت ما در امان باشد.» این نماینده مجلس نام و نشانی از «طرف مقابل» مدنظرش به میان نیاورد ولی تاکید کرد که «در زمان مناسب انتقام می‌گیریم، مسوولیت هم قبول می‌کنیم. دوران بزن در رو گذشته است.»

با این حال و به‌رغم اظهارات نه چندان شفاف این نماینده مجلس کنار ادعای جنجالی‌اش، با توجه به استفاده او از کلیدواژه «انتقام سخت» که همچون جمله «دوران بزن در رو گذشته است» نخستین‌بار توسط رهبری استفاده شد، می‌توان گفت که احتمالا اشاره او به ایالات متحده امریکا و برخی متحدان منطقه‌ای آنان به‌ویژه اسراییل و عربستان است.

نکته قابل‌توجه آنکه این اظهارات دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس در شرایطی با بازخوردهای گسترده و البته انتقادات صریح و تند و تیز کاربران اصولگرای توییتر مواجه شده که هیچ‌یک از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی از سپاه و ارتش گرفته تا نیروی انتظامی حداقل تا لحظه نگارش این گزارش هیچ واکنشی به ادعای مطهری نشان نداده و به تایید یا تکذیب اظهارات او نپرداخته‌اند ولی اگر اصل بر صحت اظهارات این نماینده مجلس باشد، با توجه به دستور اخیر دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری امریکا برای حملات سایبری همه‌جانبه به ایران، به نظر می‌رسد باید شاهد صفحه‌ای جدید از جدال میان تهران و واشنگتن باشیم؛ جدالی که می‌تواند در آینده منطقه تاثیر بسزایی به ‌جا بگذارد.

  • بیشتر بخوانید:

آخرین نتایج بررسی انفجار نطنز در کمیته امنیت مجلس

واکنش سخنگوی قوه قضاییه به انفجار نطنز و احتمال دست داشتن اسراییل | جنایتکار را قابل تعقیب می‌دانیم

چرا صهیونیست‌ها اتفاق انفجار نطنز را به گردن گرفتند؟ | توضیحات سردار کوثری درباره دلایل انفجار نطنز

ادعای تازه نیویورک‌تایمز در مورد عامل انفجار نطنز | پمپئو خبر داشت؟

کد خبر 531771

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    14 5
    این آقا احتمالا از اطلاعات سری خبر داره یا دچار توهم شده
  • فرهاد IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    16 6
    وقتی ملاک تایید صلاحیت نمایندگان میشه ... ونه سطح دانش اونها میشه همین
  • مهدی IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    14 2
    جناب نماینده ؛ توصیه میکنم به جای کارتون بن تن BEN_10 ؛ یوگی و دوستان رو تماشا کنی .
  • حسینی واعظ IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    11 1
    بهرحال باید دید چه سری دربین تپه های بین گرمسار وسمنان است که یرو ها ی برخاسته از این منطقه توهم پیشگوئی و اخبارغیرمترغبه برایشان کشف می شود.؟
  • حق IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    15 3
    تو چرا ترسیدی حالا ...
  • شهروند IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    25 3
    به نماينده چه مربوطه بايدبه مشكلات مردم رسيدگي كنه اين مربوط به به ارتش هست
    • KW ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
      5 2
      بابا چیکارش داری بندی خدا خاست چیزی گفته باشه چیزدیگری بلد نیست خواسته خودی نشان بده مطهری رد میکنن اینو میارن همین جور ادمارا میخوان
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    12 3
    تازه متوجه شده
  • شهرام IR ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    3 6
    حالاچراعبارت «خطرناک» بکاربردید؟! خطرناک برای، ایران، آمریکا، اصلاح طلبان، کدام؟! ظاهرا، نویسنده خب بشدت ازاینکه اگرهجوم پهبادهاواقعیت داشته باشد ایران مقابله به مثل کند، بشدت ترسیده است!