سازمان ثبت احوال میزان ولادت در سال ۹۸ را در سالنامه‌ای به تفکیک ماه‌های سال اعلام کرد.

نوزاد

به گزارش همشهری‌آنلاین و به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ در سال ۹۸ یک میلیون و ۱۹۶ هزار و ۱۳۴ ولادت به ثبت رسیده است، بر اساس سالنامه ۹۸ بیشترین میزان ولادت در سال گذشته در ماه‌های شهریور، تیر و فروردین و کمترین میزان ولادت در سال بهمن، خرداد، اسفند بوده است.

در ولادت‌های ثبت شده سال ۹۸، در فروردین ۱۰۲ هزار و ۱۵۲، اردیبهشت ۱۰۱ هزار و ۸۹۳، خرداد ۹۵ هزار و ۳۴۴، تیر ۱۹۵ هزار و ۴۱۹، مرداد ۱۰۲ هزار و ۴۹۹، شهریور ۱۰۷ هزار و ۳۰۳، مهر ۱۰۰ هزار و و ۹۱۴، آبان ۹۹ هزارو ۷۳۵، آذر ۹۸ هزار و ۱۴۸، دی ۱۰۳ هزار و ۵۱، بهمن ۹۴ هزار و ۳۷۵ و اسفند ۸۵ هزار و ۳۵۱ ولادت ثبت شده است.

مشابه این آمار در مقایسه با سال ۹۷ یک میلیون و ۳۳۴ هزار و ۹۶۲ ولادت ثبت شده است، که در این سال بیشترین میزان ولادت به ترتیب در ماه‌های شهریور، تیر و مرداد و کمترین میزان ولادت به ترتیب در ماه‌های اسفند، بهمن و آذر بوده است.

روند ماهانه رخ داد ولادت (بر پایه ولادت‌های جاری ثبت شده)
 

سال/ماه  ۹۸
جمع  ۱,۱۹۶,۱۳۴

فروردین

۱۰۲,۱۵۲
اردیبهشت  ۱۰۱,۸۹۳
خرداد ۹۵,۳۴۴
تیر  ۱۰۵,۴۱۹
مرداد ۱۰۲,۴۹۹
شهریور  ۱۰۷,۳۰۳
مهر ۱۰۰,۹۱۴
آبان ۹۹,۷۳۵
آذر ۹۸,۱۴۸
دی  ۱۰۳,۵۱
بهمن ۹۴,۳۷۵
اسفند ۸۵,۳۵۱
کد خبر 531611

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسام IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    0 0
    علت ثبت بیشترین ولادت در ماه‌های شهریور و فروردین مربوط به والدین آنهاست که بخاطر شرایط تحصیلی و سربازی نمی‌خواهند فرزندانشان در شش ماهه اول متولد شوند. هر چند ثبت احوال این موضوع را تکذیب می‌کند.
  • حسام IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    1 0
    علت ثبت بیشترین ولادت در ماه‌های شهریور و فروردین مربوط به والدین آنهاست که بخاطر شرایط تحصیلی و سربازی نمی‌خواهند فرزندانشان در شش ماهه دوم متولد شوند. هر چند ثبت احوال این موضوع را تکذیب می‌کند.