اردکی که سه ماه با یک نیزه کوچک در سر و گردن خود زندگی کرده بود، در عملیات کایاک‌سواری سه نفری روی رودخانه رادبوزا در شهر پیلسن جمهوری چک از شر نیزه رها شد.

اردك با نيزه در سر و گردن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از دیلی میل، اراذل و اوباش با یک کمان با اردک کله‌سبز بیچاره حمله و یک نیزه کوچک به سر و گردن پرنده شلیک کرده بودند. با وجود تلاش‌های گروه‌های نجات برای گرفتن اردک، حیوان بارها از دست دوستداران محیط زیست و حیات وحش گریخته و با همان نیزه در سر به زندگی ادامه داده بود.

هانا ماکانووا و رادک زمن همراه با یک نفر دیگر در یک عملیات تعقیب و گریز با قایق روی رودخانه رادبوزا موفق شدند سرانجام پرنده زخمی را بگیرند و او را از مرگ احتمالی نجات دهند. کارل ماکان، رئیس مرکز نجات حیوان‌ها در شهر پیلسن درباره این عملیات گفت: «اولین بار ماه آوریل تلاش کردیم پرنده را بگیریم اما پرواز کرد و در رفت. بعدها باز هم تلاش‌های ما بدون نتیجه ماند. اردک ما را شناخته بود و فرار می‌کرد.»

عملیات تعقیب و گریز با اردک دوشنبه این هفته به نتیجه رسید و گروه امداد و نجات توانست حیوان را به دام بیندازد. بعد نوبت به گرفتن عکس و بیرون آوردن نیزه از سر و گردن پرنده رسید که با موفقیت به پایان رسید و اردک سرسبز دوباره به رودخانه و محل زندگی خود بازگشت. پلیس جمهوری چک دارد روی پرونده شکارچی احتمالی پرنده‌های رودخانه رادبوزا کار می‌کند.

کد خبر 531562

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha