معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر به مشهد مقدس از تامین خواسته‌های پرستاران کشور با اعتباری بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال خبر داد.

دكتر حضرتي معاون پرستاري وزير بهداشت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر مریم حضرتی روز پنجشنبه در نشست با مدیران سازمان نظام پرستاری و پرستاران بیمارستان‌های مشهد گفت: اصلاح نظام پرداخت وقت و توان بسیار از ما گرفت و نتیجه آن به جدا کردن اضافه‌کار از کارانه شد. هم‌اکنون مجوز جذب ۲ هزار و ۲۳۸ نیروی قراردادی در حوزه پرستاری دریافت شده که کارهای آن در دست انجام است و نوع تقسیم‌بندی‌ها هم متناسب با نیاز استان‌ها خواهد بود تا مشکل کمبود پرستار تا حدودی برطرف شود.

معاون وزیر بهداشت در ادامه سخنان خود از عملکرد پرستاران مشهدی اعزامی به اهواز برای امدادرسانی به بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در استان خوزستان تقدیر کرد. دکتر حضرتی که برای بازدید از روند ارائه خدمات درمانی به بیماران کرونا در خراسان رضوی وارد مشهد شده، از چند مرکز خدمات جامع سلامت برای پذیرش بیماران سرپایی مبتلا به کووید-۱۹ و بیمارستان ۶۱۰ تختخوابی امام رضا(ع) بازدید کرده است.

۸۰ درصد جمعیت خراسان رضوی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و بقیه جمعیت این استان در ۱۷ شهرستان از خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، تربت‌جام و نیشابور بهره می‌برند. دانشگاه علوم پزشکی مشهد علاوه بر خدمات‌رسانی به کلانشهر مشهد، ۱۳ شهرستان خراسان رضوی را هم زیر پوشش دارد.

کد خبر 531548

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha