سحر تاجبخش مسلمان، رئیس سازمان هواشناسی در سفر به خراسان شمالی ابراز امیدواری کرد تا پایان سال ۹۹ یک رادار هواشناسی در استان گلستان راه‌اندازی شود و تعداد رادارها در ایران به هشت برسد.

سفر رئيس سازمان هواشناسي به خراسان شمالي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، معاون وزیر راه و شهرسازی روز چهارشنبه در حاشیه آغاز عملیات اجرایی مرکز تحقیقات هواشناسی کابردی خراسان شمالی در بجنورد گفت: با توجه به تحریم‌های ظالمانه و افزایش قیمت ارز، هزینه تجهیزات هواشناسی بسیار بالا رفته به طوری که تجهیزاتی در سال‌های قبل ۵۰ میلیارد ریال خریده می‌شد، در حال حاضر دو تا سه برابر اعتبار می‌طلبد.

تاجبخش مسلمان با تاکید بر استفاده از توان داخلی و شرکت‌های استارتاپ برای تامین تجهیزات هواشناسی، وضعیت ایستگاه‌های هواشناسی خراسان شمالی را مناسب خواند و افزود: برای اینکه بتوانیم خوب پیش‌بینی کنیم ناگزیر باید شبکه دیده‌بانی و پایش خوبی داشته باشیم که این امر منوط به تامین اعتبار و حمایت‌های دولت است.

رئیس سازمان هواشناسی با اشاره به وضعیت کشور در حوزه خشکسالی‌ها اظهار داشت: کشور ما بیش از یک دهه دچار خشکسالی بوده و استفاده بی‌رویه از منابع زیرزمینی موجب شده حتی اگر دو سال دیگر هم ترسالی داشته باشیم، باز کاستی‌های این بخش جبران نشود. باید بتوانیم افت آب‌های زیرزمینی را جبران کنیم که به سادگی امکان‌پذیر نیست.

یکی از اهداف سفر رئیس سازمان هواشناسی به خراسان شمالی زمین زدن کلنگ ساخت مرکز تحقیقات هواشناسی کاربردی بود که با ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در زمینی به مساحت ۷۰۰ متر مربع در سه طبقه در محل سازمان هواشناسی خراسان شمالی ایجاد می‌شود. این تنها استان ایران است که مرکز تحقیقات هواشناسی ندارد.

دیدار با استاندار خراسان شمالی، امضای تفاهمنامه توسعه همکاری بین استانداری خراسان شمالی و سازمان هواشناسی و بازدید از ایستگاه هواشناسی اسفراین از برنامه‌های سفر یکروزه رئیس سازمان هواشناسی به استان خراسان شمالی بود.

کد خبر 531326

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha