فیلم سینمایی «متری شیش و نیم» و مستند «سایه‌های بی‌خورشید» در حالی به نمایندگی از سینمایی ایران در جشنواره ملبورن به نمایش درمی‌آیند که این دوره آن به دلیل شیوع کرونا به شکل مجازی برگزار می‌شود.

پيمان معادي و نويد محمدزاده در متري شيش و نيم

به گزارش همشهری آنلاین، جشنواره فیلم ملبورن که از قدیمی‌ترین رویدادهای سینمایی در منطقه آسیا اقیانوسیه و جهان است، امسال بسان دیگر جشنواره‌ها و رویدادها درگیر کرونا شد. شصت و نهمین دوره ملبورن به شکل مجازی و بدون حضور مهمانان و تماشاگران شش تا ۲۳ اوت در استرالیا برگزار می‌شود و قرار است از ایران دو فیلم سینمایی و مستند در آن حضور داشته باشند.

فیلم سینمایی «متری شیش و نیم» به کارگردانی سعید روستایی در بخش درام جشنواره ملبورن حضور دارد. دومین تجربه روستایی درامی شهری و اجتماعی با موضوع مواد مخدر و خانواده است و پیمان معادی و نوید محمدزاده نقش‌های اصلی آن را بازی می‌کنند و پریناز ایزدیار و فرهاد اصلانی هم دیگر بازیگران هستند. فیلم ۱۳۴ دقیقه‌ای «متری شیش و نیم» پیش از این در ایران به نمایش عمومی درآمده و پیش‌تر در جشنواره‌های شیکاگو، توکیو، ونیز، زوریخ، سائوپائولو، استکهلم، مینسک و جوایز آسیا پاسیفیک هم حضور داشته است.

مستند بلند سینمایی «سایه‌های خورشید» به کارگردانی مهرداد اسکویی در نخستین نمایش جهانی خود در افتتاحیه سی و دومین جشنواره فیلم مستند آمستردام - ایدفا به نمایش درآمد و جایزه بهترین کارگردانی را برد. فیلم داستان زندگی پنج زن را در کانون اصلاح و تربیت روایت می‌کند که به جرم همدستی در قتل پدر، همسر یا یکی از اعضای خانواده خود به زندان افتاده‌اند.

کد خبر 531203

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha