سه‌شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۱
۰ نفر

شایعه خبر تخریب حمام شیخ بهایی در اصفهان تکذیب شد.

حمام شیخ بهایی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در پی انتشار شایعاتی در فضای مجازی مبنی بر تخریب حمام تاریخی شیخ بهایی به منظور ساختن هتل، این شایعه از طرف مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان تکذیب شد.

به گفته فریدون الهیاری، حمام شیخ بهایی مرحله اول مرمت این حمام در اردیبهشت سال ۹۸ به پایان رسید و پس از ابلاغ اعتبارات سال ۹۹ مرحله دوم مرمت آغاز خواهد شد.

این حمام با قدمتی ۴۰۰ ساله فعال بوده و به شدت آسیب دیده است، تمام لایه هایی که طی این ۴۰۰ سال در سقف، دیوارها و کف حمام ایجاد شده برداشته می‌ِشود تا به لایه اصلی در دوران صفوی رسیده و مرمت‌های اصلی انجام شود.

در مرحله دوم مرمت اقداماتی مثل مرمت ستون ها، سقف، آبراهه ها، کاشی‌ها و استحکام بخشی قسمت‌هایی که نیاز به استحکام دارد انجام می‌شود. اگر اعتبارات و ردیف مالی سال ۹۹ ابلاغ شود کمتر از شش ماه مرمت این اثر به پایان می‌رسد.

حمام شیخ بهایی اصفهان در دوران سلطنت شاه عباس اول صفوی بنا شده، به طوری که از آن زمان تاکنون روایت‌های گوناگونی درباره چگونگی گرم شدن آب این حمام ساخته شیخ بهایی از علمای معروف عصر صفوی مطرح شده است. این حمام میراث دوران صفویه است و بیش از دو دهه از ثبت ملی آن می‌گذرد.

کد خبر 530938

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اصفهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha