رئیس شبکه بهداشت و درمان آمل از رسیدن شمار بیمارستان‌های پذیرنده بیماران کرونا به پنج به علت افزایش تعداد بیماران مشکوک و تداوم وضعیت هشدار و قرمز در این شهر خبر داد.

بيماران كرونا در مازندران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، فرامرز اکبری با اشاره به اینکه از روز دوشنبه پذیرش و بستری بیماران کرونا در بیمارستان دولتی ۱۷ شهریور هم آغاز شده افزود: با این شرایط علاوه بر بیمارستان امام خمینی آمل که از اسفندماه پارسال تاکنون به بستری بیماران کرونا اختصاص داشت، بیمارستان‌های دولتی امام علی(ع)، امام رضا(ع) و خصوصی شمال هم از هفته قبل اقدام به پذیرش و بستری بیماران کرونا می‌کنند.

وی با بیان اینکه سرعت ابتلا و بستری شدن بیماران کرونا در شهرستان آمل پس از موج نخست دوباره شتاب گرفته است، گفت: هم‌اکنون ۱۰۰ درصد ظرفیت تخت‌های بیمارستانی شهرستان آمل در کنار ارائه خدمات درمانی به‌صورت ویژه به بیماران کرونایی نیز خدمات درمانی ارائه می‌کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان آمل، از سهل‌انگاری و بی‌توجهی شهروندان به توصیه‌ها و رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی درروند بالای ابتلای شهروندان این شهر به بیماری کرونا به‌شدت گلایه کرد و گفت: در حدود یک ماه گذشته در زمینه ابتلا به کرونا در مقایسه با دیگر شهرها در وضعیت تقریباً معمولی قرار داشتیم و بیماران کرونا فقط در بیمارستان امام خمینی(ره) تحت درمان بودند. متأسفانه از نیمه دوم تیرماه شیوع این بیماری روند افزایش غیرقابل‌تصوری داشته است. هم‌اکنون بیش از ۳۰۰ نفر در پنج بیمارستان آمل به علت شرایط حاد کرونا بستری هستند و در هفته‌های اخیر متأسفانه روند ابتلا همچنان صعودی است.

اصرار به گرفتن عروسی در اوج کرونا

به گفته رئیس شبکه بهداشت و درمان آمل، یکی از دلایل مهم افزایش صعودی تعداد ابتلای شهروندان به بیماری کرونا اصرار بیش‌ازحد برخی خانواده‌ها به گرفتن جشن عروسی در شرایط بسیار بحرانی است. اکبری ادامه داد: متأسفانه بعد از فروکش کردن و تقریبا عادی شدن موج نخست بیماری کرونا و با بازگشایی برخی اماکن عمومی از جمله تالارها، بازار و تجمع‌های عمومی، متأسفانه بیش از ۷۰ درصد مبتلایان اخیر در شهرستان مربوط به برپایی جشن عروسی در تالارها و مجالس عزا بوده است.

اکبری از همکاری و همراهی خوب دادستان و نیروی انتظامی شهرستان آمل در ممنوع شدن فعالیت همه تالارهای شهرستان و برپایی هر گونه جشن عروسی گفت: البته شبکه بهداشت و درمان مخالف شادی و شروع زندگی مشترک هیچ زوج جوان و خانواده‌ای نیست اما در شرایط حاد کنونی که شهرستان در وضعیت قرمز کرونا به سر می‌برد، سلامت عمومی شهروندان در اولویت نظام سلامت است و اجازه برپایی جشن‌های زیرزمینی، باغ و ویلا تحت هیچ شرایطی داده نخواهد شد و با عوامل جشن برخورد جدی و قانونی خواهد شد.

ابتلای ۵۰ نفر از کادر درمان به بیماری کرونا

وی از تلاش‌های بی‌وقفه همه عوامل درمانی شامل پزشکان، پرستاران بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی و اورژانس‌های سطح شهرستان آمل در حدود ۵ ماه گذشته قدردانی کرد و گفت: متأسفانه در این مدت حدود ۵۰ نفر از عوامل کادر درمانی و بهداشتی شهرستان آمل در امر خدمات‌رسانی به بیماران و شهروندان به بیماری کرونا مبتلا شده و تحت درمان قرار دارند. این هفته رئیس بیمارستان امام خمینی و یکی از پزشکان عمومی این بیمارستان به بیماری کرونا مبتلا و برای ادامه درمان به بیمارستان مسیح دانشوری تهران منتقل شدند.

کد خبر 530819

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مازندران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha