اهالی خیابان شمشیری تهران چند روزی است که همزمان با اجباری شدن استفاده از ماسک، مخازن مستعمل کنار خیابان را هم با رنگ و لعابی دیگر و ماسک‌پوش می‌بینند. این ایده‌ای است که یکی از شهرداران اجرایی کرده و می‌گوید برای همکاری جهت اجرای طرح‌های خلاقانه سمن‌های شهری و حوزه سلامت هم آماده است.

ماسک‌دار شدن مخازن مستعمل

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، کووید۱۹ مهمان ناخوانده‌ای که مدتی است در کشور جولان می‌دهد و حالا بعد از قریب پنج ماه مبارزه با این ویروس، مجددا به اوج این بیماری و همه‌گیری آن بازگشتیم. در این مدت، مسئولان دولتی و شهری با صدور هشدارها و دستورها در صدد ترغیب شهروندان به رعایت نکات پیشگیری و بهداشتی برآمدند و کمتر حرکتی از سوی نهادهای فرهنگی برای تشویق و همراه ساختن مردم برای رعایت پروتکل‌ها و استفاده از ماسک و ... را شاهد بودیم.

اما مدت زمانی گذشته و دیگر خود را پیدا کرده‌ایم و شاید وقت دستور هم گذشته باشد و هشتگ #من_ماسک_میزنم هم تا کنون هر قدر توان داشته، مردم را همراه کرده است. اما جاماندگان را هم باید برای عبور از بحران همراه کرد؛ همه‌گیر کردن همراهی شهروندان، دست فرمانی دیگر می‌طلبد؛ حرکتی از جنس کارهای متفاوت و ایده‌های خلاق. حال در یکی از نواحی غربی تهران، این حرکت خلاق‌محور کلید خورده و شهردار ناحیه ۲ منطقه ۹ پایتخت با بهره‌گیری از مخازن مستعمل و از رده خارج شده، به این پویش دامن زده است.

مصطفی دینی، شهردار ناحیه ۲ منطقه ۹ تهران در این باره به همشهری آنلاین گفت: با کمک تعدادی هنرمند و با هزینه بسیار ناچیز توانستیم تعداد ۱۸ عدد از مخازن از رده خارج شده را تعمیر و با رنگ‌آمیزی آن‌ها ذیل مضامین پویش من ماسک میزنم در قالب ماسک‌دار کردن مخازن، کاری نمادین در راستای پویش #من_ماسک_میزنم انجام دهیم.

وی با بیان اینکه این طرح به صورت پایلوت در خیابان شمشیری اجرا شده و در حال توسعه آن به سایر خیابان‌ها هستیم، ابراز امیدواری کرد این ایده در سایر مناطق تهران تسری پیدا کند تا حداقل به لحاظ بصری و ذهنی، تاکید بر ماسک زدن همواره جلوی دیدگان شهروندان باشد.

دینی گفت: هر گونه همکاری لازم با متولیان حوزه‌های فرهنگی و سمن‌های شهری و حوزه سلامت انجام می‌دهیم تا هر ایده خلاقانه‌ای برای انجام کار نمادین جهت یادآوری به شهروندان درباره ضرورت ماسک زدن، فرصت ظهور و بروز پیدا کند. استقبال مردمی از انجام کارهای نو و خلاقانه به گونه‌ای است که امروز با چندین طرح نو و خلاقانه روبرو هستیم و این مشارکت شهروندی دقیقا هدف اصلی ما در مدیریت شهری است.

کد خبر 530793
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha