سرپرست مدیریت طرح CNG در خصوص استقبال کم در طرح رایگان دوگانه‌سوز کردن خودروها توضیحاتی ارائه داد.

خودرو گازسوز - سی‌ان‌جی - CNG

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمدحسین باقری سرپرست مدیریت طرح CNG با اشاره به استقبال کم خودروها در طرح رایگان دوگانه‌سوز کردن گفت: این طرح تازه در  اواخر ماه گذشته آغاز شده و تا اطلاع‌رسانی شود زمان می‌برد.

او ادامه داد: زمان زیادی برای استقبال مردم از این طرح نیاز است، با توجه به اینکه قیمت سوخت افزایش پیدا کرده است به نظر می‌رسد ثبت نام در این طرح روز به روز افزایش یابد.

  • دوگانه‌سوز شدن ۶۰ هزار خودرو

سرپرست مدیریت طرح CNG بیان کرد: در حال حاضر تا به امروز ۶۰ هزار خودرو در این طرح ثبت نام کرده اند مصرف CNG مجددا افزایش یافت و به مرز ۲۴.۵ میلیون متر مکعب در روز رسید.

باقری تصریح کرد: همزمان با افزایش قیمت بنزین و اجرای سهمیه‌بندی، طرحی در راستای تبدیل خودروهای بخش عمومی به خودروهای گازسوز از طرف دولت به ما ابلاغ شد، یعنی دولت وزارت نفت را مکلف کرد تا خودروهای پرمصرف عمومی را به صورت رایگان گازسوز کند.

  • دوگانه‌سوز شدن یک میلیون و ۴۶۴ هزار خودرو عمومی

باقری اظهار کرد: در این راستا برنامه‌ریزی شده است که حدود یک میلیون و ۴۶۴ هزار خودرو عمومی شامل انواع تاکسی‌ها و وانت‌بارها به صورت رایگان دوگانه‌سوز شوند؛ اگر در کارخانه این خودروها دوگانه‌سوز شوند بخشی از هزینه دوگانه‌سوز کردن خودروها را نیز به صورت یارانه به تولیدکنندگان پرداخت می‌کنیم.

سرپرست مدیریت طرح CNG بیان کرد: سایتی که متقاضیان برای گازسوز کردن خودروها باید به آن مراجعه کنند از اواخر خردادماه امسال راه‌اندازی شد، آدرس این سایت gcr.niopdc.ir است، روند ثبت نام در این سایت بسیار ساده است و متقاضیان می‌توانند با وارد کردن کد ملی و شماره پلاک خودرو برای دریافت خدمات رایگان اقدام کنند.

کد خبر 530792

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha