مدیر پیش‌توسعه و تکوین محصولات ایران‌خودرو از تولید خودروهای ارزان‌قیمت با همکاری معاونت علمی خبر داد و گفت: این طرح تا ۶ ماه آینده اجرایی و محصول آن تولید می‌شود.

ایرانخودرو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، مهندس رحیمی در نشست آنلاین نیازهای ایران‌خودرو با اشاره به برنامه‌ همکاری‌های شرکت ایران خودرو با بخش‌های علمی و تحقیقاتی کشور، گفت: ما تفاهم‌نامه‌های مختلفی با بخش‌های هوافضای سپاه، جهاد دانشگاهی، سازمان انرژی اتمی، دانشگاه علم و صنعت و سازمان صنایع دفاعی برای توسعه فناوری‌های مورد نیاز این شرکت منعقد کردیم.

وی توسعه موتورهای کم مصرف، گیربکس، تولید باتری‌های برقی موتور سیکلت و خودروهای برقی و تست و مهندسی شامل ساخت تونل باد را از زمینه‌های همکاری شرکت ایران خودرو با سازمان هوافضا سپاه نام برد و اظهار کرد: با جهاد دانشگاهی در زمینه‌های طراحی و توسعه خودرو متصل، ساخت کاتالیست، مواد پلیمری، تجهیزات و ماشین آلات تولید و خودروهای برقی و باتری تفاهم نامه‌هایی به امضا رسیده است.

رحیمی یادآور شد: برخی از این تفاهم نامه‌ها تبدیل به قرارداد شده و وارد فاز عملیاتی شده است.

مدیر پیش توسعه و تکوین محصولات ایران خودرو بااشاره به زمینه‌های همکاری با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: با تفاهم نامه‌ای که با این معاونت منعقد کردیم مقرر شد در زمینه طراحی و تولید خودروهای ارزان قیمت همکاری‌های مشترکی صورت گیرد که در این راستا کمیته مشترکی میان این شرکت و معاونت علمی تشکیل شده است.

رحیمی از تولید اولین نمونه خودرو ارزان قیمت با همکاری شرکت ایران خودرو با معاونت علمی طی ۶ ماه آینده تولید خواهد شد.

وی احیای پلتفرم L۹۰ با محوریت سازمان گسترش و نوسازی و توسعه فناوری‌های خودرویی را از زمینه‌های همکاری شرکت ایران خودرو با دانشگاه علم و صنعت نام برد.

رحیمی ادامه داد: ما برای توسعه محصولات خود اقدام به طراحی و تدوین نقشه راه‌هایی درحوزه موتور، گیربکس، سوخت‌های جایگزین برقی و هیبریدی کردیم. بر این اساس طراحی و ساخت موتورهای کم مصرف در راستا کاهش مصرف سوخت را در دستور کار داریم.

وی حداکثر بهره برداری از توان شرکت‌های دانش بنیان، صنایع دفاعی و نظامی، دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی را از رویکردهای شرکت ایران خودرو در اجرای اهداف این شرکت نام برد و یادآور شد: در این راستا تولید خودرو K۱۳۲ تا پایان سال ۱۳۹۹ و K۱۲۵ تا پایان سال ۱۴۰۰ را در دستور کار داریم و عمق ساخت داخل قطعات این خودروها ۹۰ درصد است.

رحیمی سطح استاندارد این دو خودرو را یورو ۵ اعلام کرد و خاطر نشان کرد: در ساخت پلتفرم‌های جدید خودروهای تولید شرکت ایران خودرو مشخصه‌هایی چون قیمت تمام شده، عمق ساخت داخل، قابلیت برقی سازی و قابلیت پوشش سوخت‌های جایگزین مد نظر قرار گرفته است.

مدیر پیش توسعه و تکوین محصولات ایران خودرو ، تولید گیربکس‌های ۶ دنده را از دیگر برنامه‌های این شرکت نام برد و اضافه کرد: تا انتهای سال ۱۳۹۹ این نوع دنده‌ها وارد چرخه تولید و از آنها در خودروهای دنا و دنا پلاس استفاده می‌شود.

وی همچنین به تلاش این شرکت در زمینه تولید خودروهای برقی اشاره کرد و گفت: بر اساس مطالعاتی که بر بازار جهانی خودروهای برقی داشتیم برنامه زمان بندی ما در این عرضه تدوین شد که بر این اساس در سال ۲۰۲۵ میران تولید خودروهای برقی ۷ درصد و تا سال ۲۰۳۰ این میزان به ۱۲ تا ۱۴ درصد خواهد رسید.

کد خبر 530505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
    4 1
    نظرکسانی قابل انتشار است که فقط نظر همشهری آنلاین باشد!!!
    • شهریار IR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
      0 0
      اره، منم، خیلی وقته دیگه نظر نمیدم، وقت تلف کردنه، البته همه روزنامه ها و سایت ها اینجور شدن، مدتیه رفتم سراغ خارجی ها
  • عباس IR ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
    1 0
    آلن ۹۰ فرانسوی چی هست که ایرانی باشه روز ول که ال نود آمد قرار بود ماشین مستضعفین باشه
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
    0 3
    چرا مردم کشوری با این حجم ثروت باید سوار ماشین های ارزان قیمت بشن

دیدگاه خوانندگان

آخرین خبرهای بازار