یکشنبه ۵ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۹:۱۰
۰ نفر

گروه ورزشی: رم که با وجود مبارزه تا آخرین نفس سرانجام در رسیدن به اسکودتو مغلوب اینتر شد با فتح جام حذفی برای دومین سال متوالی در چهارمین رویارویی پیاپی در فینال این جام‌، انتقام این ناکامی را گرفت.

گل‌های زیبای فیلیپ مکسز، روی ضربه کرنر تمرین شده، و سیمونه پروتا، رم را به نهمین قهرمانی جام‌حذفی رساند تا این تیم عنوان پرافتخارترین تیم در تاریخ جام حذفی ایتالیا را با یوونتوس شریک شود.

ویتور پله، بازیکن تعویضی اینتر اگرچه با شوت تماشایی خود از فاصله 30 متری یکی از 2 گل خورده را جبران کرد اما در نهایت رم توانست نتیجه را حفظ کند در حالی‌که براساس شایعات به نظر می‌رسد این بازی آخرین تجربه مربیگری روبرتو مانچینی در اینتر بود.

شکست مقابل رم وی را از رسیدن به یازدهمین جام حذفی در مجموع دوران بازیگری و مربیگری‌اش بازداشت. جورجیو ناپولیتانو، رئیس جمهور ایتالیا طی مراسمی بعد از بازی جام را به فرانچسکو توتی کاپیتان رم که به دلیل مصدومیت نتوانست بازی کند، اعطا کرد.

رویترز از قول لوچیانو اسپالتی، سرمربی رم که به وضوح از این موفقیت خوشحال بود، می‌نویسد: «ما این جشنواره را با هواداران بی‌نظیرمان قسمت می‌کنیم. ما برای اینکه نشان دهیم از اینتر چیزی کم نداریم، نیازی به این پیروزی نداشتیم.

قبل از بازی به بازیکنان گفتم که آنها عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته‌اند و شانس این را دارند که کار خوب خود را تکمیل کنند. بازیکنان تا پایان مبارزه کردند و هر 2 تیم نمایش خوبی داشتند. ما سخت کار کردیم و بنابراین خیلی خوب است که در نهایت توانستیم یک قهرمانی را از آن خود کنیم.هر 2 تیم در طول فصل ارزش‌های خود را نشان دادند و شایسته چنین شب‌هایی هستند.»

توتی نیز در مصاحبه با «رای» گفت: «بردن جام در خانه بسیار رضایت‌بخش است. هواداران ما شایستگی این را داشتند. این قهرمانی نشان می‌دهد که ما هنوز جنگنده هستیم.» خاویر زانتی، کاپیتان اینترمیلان نیز پس از شکست تیمش به وب‌سایت باشگاه گفت:

«اینتر خوب بازی کرد. ما مقابل یک رم فوق‌العاده، تمام تلاش خود را کردیم. بازی از همان ابتدا تا انتها منصفانه و درسی از ورزش و وفاداری بود. ما لیگ را بردیم و رم جام حذفی را و فصل آینده دوباره با هم روبه‌رو می‌شویم.»

وی همچنین در خصوص آینده مانچینی گفت: «مانچینی خیلی خوب کار کرده. او با رئیس باشگاه (ماسیمو موراتی) صحبت خواهد کرد و بعد تصمیم می‌گیرند. مهم‌ترین چیز این است که ما پس از رقابتی سخت، قهرمانی لیگ را از آن خود کردیم. تیم از باشگاه و مانچینی حمایت می‌کند.ما می‌خواهیم که برای دفاع از افتخارات‌مان همه تلاش خود را انجام دهیم.»

فرانچسکو تولدو دروازه‌بان تیم نیز که از شکست تیمش ناراحت بود، گفت: «این یک بازی بین قوی‌ترین تیم‌های این فصل بود. رم این بار پیروز شد و ما باید این را بپذیریم. ما هم در لیگ از آنها قوی‌تر بودیم و شایستگی قهرمانی را داشتیم.»

کد خبر 53046

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز