دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۰۵:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: اینتر میلان در آخرین هفته از رقابت‌های لیگ دسته اول ایتالیا، موفق شد تیم پارما را ۲ بر صفر شکست دهد و برای شانزدهمین بار به عنوان قهرمانی باشگاه‌های این کشور دست یابد.

ناجی اینتر میلان در آخرین هفته از رقابت‌های لیگ دسته اول ایتالیا، زلاتان ایبراهیمویچ، مهاجم سوئدی این تیم شد که با گل‌های خود در دقایق ۶۸ و ۷۹ بازی، سه امتیاز لازم را برای اینتر به ارمغان آورد.

 جالب توجه آنکه، روبرتو مانچینی، سرمربی اینتر میلان با این موفقیت، به سومین عنوان قهرمانی خود دست یافته است. با وجود این، هنوز مشخص نیست که آیا مانچینی در فصل آینده نیز بر کرسی مربیگری اینتر میلان تکیه خواهد زد یا نه.
 
اما آنچه که شیرینی این موفقیت را برای اینتر میلان دو چندان کرد، ناکامی رقیب همشهری این تیم، آ ث میلان بود که علیرغم پیروزی ۴ بر ۱ بر اودینزه کالچو، در رده پنجم جدول جای گرفت و در فصل آینده در پیکارهای لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا حضور نخواهد داشت.
 
به گزارش دویچه‌وله، در واقع در این فصل همان بلایی سر آ ث میلان آمد که در فصل گذشته تیم صاحبنام بایرن مونیخ دچار آن شده بود، یعنی محروم ماندن از لیگ قهرمانان و بسنده کردن به جام نه چندان مهم یوفا. عدم حضور میلانیها در لیگ قهرمانان، برای تیمی که سال گذشته به عنوان قهرمانی این لیگ دست یافته بود، هم از لحاظ مالی به ضرر این تیم است و هم وجهه و اعتبار این تیم را خدشه‌دار می‌کند.
 
نایب قهرمان این فصل از پیکارهای لیگ دسته اول ایتالیا، تیم آ اس رم است که در فصل پیش نیز، نتوانسته بود، گوی سبقت را از اینتر میلان برباید و در پایان ناگزیر شد به عنوان نایب قهرمانی باشگاه‌های ایتالیا بسنده کند. بازیکنان آ اس رم، در دیدار پایانی لیگ ایتالیا، به تساوی ۱ بر ۱ در برابر کاتانیا کالچو دست یافتند.
 
در کنار تیمهای اینتر میلان و آ اس رم که مستقیما به لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا راه یافته‌اند، دو تیم یوونتوس تورین و فیورنتینا به ترتیب رده‌های سوم و چهارم جدول را از آن خود کرده و این امکان را دارند که با موفقیت در دیدارهای مقدماتی این لیگ، به جمع بزرگان اروپا بپیوندند.
 
و اما نگاهی هم بیاندازیم به قعر جدول رده‌بندی لیگ ایتالیا. سه تیمی که لیگ دسته اول این کشور را ترک کرده و در فصل آینده در جمع دسته‌ دومی‌ها خواهند بود، عبارتند از: اف ث پارما، اف ث امپولی و آ اس لیورنو.

دل پیه رو، آقای گل سری A

رده بندی گلزنان باشگاه‌های ایتالیا نیز بدین شرح است:
1- دل‌پیه‌رو  از یوونتوس تورین 21 گل
2- تره‌زگه از یوونتوس تورین  20 گل
3- بوریلو از اف ث جنوا  19 گل

کد خبر 52305

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز