مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: همزمان با هفته بدون کیسه پلاستیکی، ٢٧ هزار کیسه پارچه‌ای رایگان در اختیار شهروندان قرار گرفت.

کیسه پارچه‌ای

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، شینا انصاری گفت: این کیسه‌های پارچه‌ای از ١٤ تا ۲۲ تیرماه در غرفه‌های فعال منتخب در سطح مناطق ۲۲گانه شهرداری تهران به صورت رایگان توزیع شد و مورد استقبال چشمگیر شهروندان قرار گرفت.

وی افزود: این اقدام نباید صرفا مختص به هفته بدون پلاستیک باشد بلکه باید به صورت مستمر و پایدار اجرا شود تا در نهایت فرهنگ استفاده از جایگزین‌های پایدار و سازگار با محیط زیست به جای کیسه پلاستیکی در میان مردم نهادینه شود.

وی با اشاره به معضل تولید بالای پسماندهای پلاستیکی در کشور، گفت: پسماندهای پلاستیکی بخش مهمی از پسماندهای شهری را شامل می‌شود، به نحوی که روزانه بالغ بر ۶۰۰ تن پسماند پلاستیکی در شهر تهران به مرکز دفن منتقل می‌شود.

وی ادامه داد: پسماندهای پلاستیکی آثار زیست محیطی زیادی دارد و علاوه بر ماندگاری بیش از ۳۰۰ ساله آن در طبیعت، موجب آلودگی آب و خاک می‌شود.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار با تاکید بر لزوم کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی، گفت: کیسه‌های پارچه‌ای جایگزین‌های مناسبی هستند و علاوه بر قابل شست‌وشو بودن، به صرفه و با محیط زیست سازگار است.

آمارها نشان می‌دهد در ایران روزانه سه هزار تن و سالانه بیش از یک میلیون تن کیسه پلاستیکی تولید می‌شود در حالیکه عمر مصرف آنها زیر ۱۰ دقیقه است اما صدها سال در طبیعت باقی می‌مانند از این رو سازمان حفاظت محیط‌زیست پیش‌نویس لایحه دائمی «کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی» را تهیه و به کمیسیون زیر بنایی دولت ارسال کرده است.

کد خبر 530427

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
    0 0
    داخل یک شهر چند 10 میلیون نفری 20.000 تا کیسه یک شو رسانه ای هم نیست