سازمان جهانی بهداشت روز یکشنبه ۲۲ تیر اعلام کرد شمار موارد روزانه عفونت ویروس کرونا در جهان با افزایشی ۲۳۰۳۷۰ موردی رکورد زده است.

pandemic

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز، بیشترین افزایش موارد در این گزارش روزانه در کشورهای آمریکا، برزیل، هند و آفریقای جنوبی رخ داده است. رکورد قبلی بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت ۲۲۸۱۰۲ مورد جدید عفونت در ۱۰ ژوئیه (۲۰ تیر) بود. شمار روزانه مرگ‌ها در حدود ۵۰۰۰ مورد باقی مانده است.

شمار کل موارد عفونت با ویروس جدید کرونا در جهان روز یکشنبه به ۱۳ میلیون مورد نزدیک شد که شاخص دیگری برای این پاندمی است که در طول هفت ماه اخیر بیش از ۵۶۵ هزار نفر را کشته است.

آمریکا با بیش از ۳.۱ میلیون مورد عفونت کرونا و بیش از ۱۳۴۰۰ مرگ ناشی از آن در راس کشورهای دیگر از لحاظ شیوع قرار دارد.

مقامات سازمان جهانی بهداشت روز جمعه گفتند در حالیکه موارد عفونت با ویروس کرونا در سراسر جهان در حال اوج گرفتن است ممکن است لازم باشد قرنطینه کامل در برخی از مناطق اجرا شود.

دکتر مایکل رایان، مدیر اجرایی برنامه اضطرارهای سازمان جهانی بهداشت گفت در صورتی که سایر اقدامات برای مهار سر برآوردن دوباره شیوع کرونا موفق نباشد، قرنطینه کامل و منع رفت‌وآمد تنها گزینه‌ای است که باقی می‌ماند.

دکتر تدروس ادهانوم قیریسوس، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت نیز گفت گرچه مناطقی مانند ایتالیا و شهر نیویورک که قبلا دستخوش شیوع شدید کرونا بودند، اکنون در حال بازگشایی هستند، اما داده‌ها از سراسر جهان نشان می‌دهد که «ویروس تحت کنترل در نیامده است و وضعیت دارد بدتر می‌شود.»

کد خبر 530312

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha