معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران از دستگیری اعضای باند ۶ نفره خرید و فروش شمش طلای تقلبی به ارزش ۱۵ میلیارد تومان خبر داد.

حوادث دستگیری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، سرهنگ جهانگیر تقی‌پور اظهار کرد: اوایل تیرماه امسال کارآگاهان اداره سیزدهم با رصدهای اطلاعاتی مطلع شدند چند نفر با همکاری یکدیگر در حال خرید و فروش شمش طلا به قیمتی بسیار پایین‌تر از قیمت واقعی بازار هستند.

وی گفت: کارآگاهان اداره سیزدهم معاونت مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی بررسی موضوع را بر عهده گرفتند و در تحقیقات پلیسی دریافتند متهمان با افتتاح دفتر فروش سیم و کابل برق در محدوده میرداماد قطعات شمش‌های طلا را به صورت جزئی و عمده می‌فروشند. در ادامه تحقیقات پلیس، کارآگاهان دو قطعه از شمش‌های طلا را که متهمان به خریداران خود فروخته بودند، به دست آوردند و در بررسی‌های کارشناسی مشخص شد که شمش‌های طلا تقلبی و فاقد عیار هستند.

سرهنگ تقی‌پور ادامه داد: در شاخه دیگری از تحقیقات پلیس، یکی از خریداران شمش‌های طلا به پلیس آگاهی مراجعه و اظهار داشت متهمان مدعی هستند هزار قطعه شمش طلا در اختیار دارند و حاضرند با قیمتی بسیار پایین‌تر از قیمت واقعی بازار به علت قاچاق بودن شمش‌های طلا آن را بفروشند و به جای دریافت ۷ میلیارد ریال به ازای هر شمس، ۳ میلیارد ریال اخذ کنند.

وی اظهار داشت: با هماهنگی مقام قضائی اکیپی از کارآگاهان اداره سیزدهم برای دستگیری متهمان به نشانی اعلامی اعزام و موفق شدند ۲ تن از متهمان را که در حال فروش ۵۰ قطعه شمش‌ طلای تقلبی به ارزش ۳ میلیارد ریال بودند، دستگیر و در ادامه عملیات ۴ تن از اعضای دیگر این باند را که داخل اتاقی پنهان شده بودند، دستگیر کنند.

این مقام پلیسی با اشاره به اینکه در بررسی‌های بیشتر کارآگاهان موفق شدند یک کیسه خاک مخلوط به فلزهای مختلف زرد رنگ و یک قطعه فلز زرد کشف کنند، گفت: متهمان در ابتدا مدعی بودند که کیسه خاک حاوی خاک معدن و قطعه فلز زرد رنگ شمش طلا است.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران، با اشاره به اینکه متهمان در آخرین معامله خود قصد داشتند ۱۵ میلیارد تومان طلای تقلبی را به یکی از خریداران طلا بفروشند، اضافه کرد: اعضای این باند برای تحقیقات تکمیلی به پلیس آگاهی انتقال و به جرم ارتکابی در همان تحقیقات اولیه اعتراف کردند و روانه زندان شدند.

کد خبر 530226

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha