یکشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۲
۰ نفر

سررسید ۹ ماه ذخیره بنزین در کارت‌های سوخت این ماه به پایان می‌رسد؛ اما طبق گفته سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تصمیم‌گیری برای تمدید یا عدم تمدید سقف ذخیره بنزین در جریان است.

سهمیه بنزین - کارت سوخت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، از ابتدای طرح سهمیه‌بندی بنزین در آبان ۱۳۹۸ امکان ذخیره بنزین در کارت‌های هوشمند سوخت مالکان خودروهای شخصی و موتورسیکلت به مدت شش ماه تعیین شده بود که بر این اساس سه ماه دیگر افزایش و مجموعا به ۹ ماه تغییر یافت.

این مساله بدین معناست که درحال حاضر کارت سوخت ظرفیت ذخیره ۵۴۰ لیتر بنزین را دارد و بر اساس شرایط فعلی اگر فرد تا پایان ماه نهم یعنی تیرماه این میزان سهمیه را حتی یک لیتر استفاده نکند، سهمیه مردادماه به آن فرد تعلق نمی‌گیرد.

اما اگر فرد ۳۰ لیتر از سهمیه ۹ ماهه خود را استفاده کرده باشد، در مردادماه تنها ۳۰ لیتر بنزین دریافت می‌کند و ۳۰ لیتر مابقی را از دست خواهد داد، البته آنطور که فاطمه کاهی، سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، گفته است، تصمیم‌گیری برای تمدید یا عدم تمدید سقف ذخیره بنزین در کارت‌های سوخت در جریان است و باید منتظر نتیجه قطعی ماند.

وی با بیان اینکه این تصمیم پیش از پایان تیرماه اعلام خواهد شد اما نتیجه آن هنوز مشخص نیست، اظهار کرد: پس از مشخص شدن نتیجه اطلاع‌رسانی خواهد شد و احتمالا در روزهای آتی این موضوع تعیین تکلیف می‌شود.

طبق اعلام شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی میزان سهمیه ماهانه برای خودروهای شخصی بنزین‌سوز ۶۰ لیتر، دوگانه سوز ۳۰ لیتر و موتورسیکلت‌ها ۲۵ لیتر است.

کد خبر 530114

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • غمهزار IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
    0 0
    قاطعيت در برنامه ريزی و تصميم گیری! مهمتر از اصل باطل شدن ذخيره و يا ماندن آن تصميم گیری مدیران است نه در اين حوزه بلکه در تمام حوزه ها کشور