مدیر کل تأمین اجتماعی استان هرمزگان گفت: غرامت دستمزد ایام بیماری به کلیه بیمه‌شدگان مبتلا به کووید-۱۹ صرفاً به استناد گواهی مراجع پزشکی بدون نیاز به انجام سایر تشریفات مقرر تا زمان بهبودی کامل پرداخت شده است.

تامین اجتماعی  کرونا

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، سید فاضل حیدری بلوکی در خصوص مجموعه حمایت‌هایی که از سوی سازمان در خصوص بیمه‌شدگان در قالب تعهدات کوتاه‌مدت انجام می‌شود، افزود: حمایت‌های درمانی در موارد بیماری، بارداری، حوادث و...، غرامت دستمزد ایام بیماری، غرامت دستمزد ایام بارداری، هزینه سفر و اقامت بیمار و همراه، پروتز و اورتز (تأمین هزینه وسایل کمک پزشکی)، غرامت نقص عضو مقطوع، کمک‌هزینه ازدواج، هزینه کفن‌ودفن و مقرری بیمه بیکاری این دسته از بسته‌های حمایتی را شامل می‌شود.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان هرمزگان بیان کرد: راهبرد اصلی سازمان تأمین اجتماعی، اصلاح ساختارها، توسعه قابلیت‌ها و افزایش ظرفیت‌های سازمانی با تأکید بر ارتقاء جایگاه سازمان به‌عنوان یک‌نهاد فعال اثرگذار و افزایش هم‌افزایی بین بخش‌های مختلف (بیمه‌ای، درمانی و سرمایه‌گذاری) است، در حال حاضر اداره کل تأمین اجتماعی استان هرمزگان با ۳۸ واحد اجرایی در اقصی نقاط استان با ۴۹۷ نفر کادر شاغل در شعب اصلی و اقماری، در حال خدمت‌رسانی به مردم استان هرمزگان است.

وی تصریح کرد: ۳۱۹,۸۷۲ نفر تعداد بیمه‌شده اصلی و ۵۶۲,۷۲۶ بیمه‌شده تبعی در استان هرمزگان را شامل می‌شوند، ۸۹,۶۷۰ نفر تعداد مجموع مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی در هرمزگان را تشکیل می‌دهد که نسبت به سال گذشته با رشد ۸ درصدی روبه‌رو بوده است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان هرمزگان ادامه داد: جمعیت تحت پوشش تأمین اجتماعی هرمزگان برابر با ۹۷۲,۲۶۸ نفر است که ۵۴، ۷ درصد از جمعیت ۱،۷۷۶،۴۱۵ نفری استان را تشکیل می‌دهد.

حیدری بلوکی خاطرنشان کرد: از مهم‌ترین شاخص‌های چرخه منابع و مصارف (تعادل) نسبت جامعه پرداخت‌کننده (بیمه‌شدگان اصلی) به جامعه دریافت‌کنندگان (مستمری‌بگیران تحت پوشش) است، روند این نسبت در سازمان تأمین اجتماعی طی سال‌های اخیر رو به کاهش است. این نسبت در حال حاضر در استان برابر ۹.۲ است یا به‌عبارت‌دیگر ۹ نفر بیمه‌شده پشتیبان یک پرونده مستمری هستند.

وی اضافه کرد: تعداد کارگاه‌های تحت پوشش سازمان در استان هرمزگان برابر با ۶۳,۱۶۰ کارگاه است که ۲۷,۲۱۱ کارگاه فعال و ۳۵,۹۴۹ کارگاه نیمه فعال است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان هرمزگان اظهار کرد: در یک سال اخیر تعداد ۳۶۴۴ پرونده مستمری برقرارشده است و ۴ درصد نسبت به تعداد برقراری‌های سال قبل افزایش داشته است، از این تعداد برقراری ۷۷ درصد پرونده بازنشستگی، ۲۰ درصد پرونده بازماندگان و ۳ درصد را پرونده ازکارافتادگی تشکیل می‌دهد.

وی افزود: در یک سال گذشته تعداد ۲، ۷۷۹ مقرری بیمه بیکاری برقرارشده است که نسبت به سال گذشته ۲ درصد افزایش داشته است، ۴۱۸ نفر از اتباع خارجی نیز در استان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دارند که نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش داشته است.

حیدری بلوکی اظهار کرد: در یک سال گذشته مجموعاً ۱۸,۳۴۵ سند تعهدات کوتاه‌مدت در هرمزگان صادرشده است، ۴۲ درصد از اسناد صادره مربوط به غرامت دستمزد ایام بیماری غیر ناشی از کار است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان هرمزگان با اشاره به استقرار موفقیت‌آمیز طرح بازرسی الکترونیک در شعب تأمین اجتماعی استان هرمزگان، خاطرنشان کرد: در این مدت ۱۲۱,۱۶۴ مورد بازرسی از کارگاه‌های سطح استان انجام‌شده که تاکنون ۷۳,۷۰۹ نفر بیمه‌شده نیز شناسایی‌شده‌اند.

وی افزود: ۱۸ هزار میلیارد از جرائم کارگاه‌های فعال استان هرمزگان بخشیده شده است، غیرحضوری کردن فرآیند تأمین اعتبار دفتر درمانی، غیرحضوری کردن درخواست بازنشستگی، غیرحضوری کردن فرآیند اعلام سابقه به مؤسسات و غیرحضوری نمودن فرآیند صدور گواهی کسر اقساط مستمری‌بگیران از مهم‌ترین اقدامات غیرحضوری این سازمان است.

کد خبر 530064

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha