استاندار هرمزگان گفت: با همکاری مجموعه دستگاه قضایی و دادگستری کل استان هرمزگان، شعبه ویژه رسیدگی به تخلف‌ها و جرایم نقص پروتکل‌های بهداشتی در راستای مقابله جدی با کرونا در هرمزگان راه‌اندازی می‌شود.

دستگاه قضایی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، فریدون همتی در حاشیه نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، افزود: در نیروی انتظامی، بازرسان بهداشت و درمان، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها در صورت مشاهده تخلفات ازجمله برگزاری مراسمات عروسی و عزا و هرگونه تجمع و همچنین عدم رعایت و نقص دستورالعمل‌های بهداشتی، پرونده را به دستگاه قضایی ارجاع می‌دهند و این پرونده‌ها به‌سرعت و خارج از نوبت رسیدگی و مطابق قانون با متخلفان برخورد قاطع خواهد شد.

وی اظهار کرد: مردم نیز در صورت مشاهده تجمعات، برگزاری مراسم عروسی و عزا و نقص و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، نسبت به ارائه گزارش به نیروی انتظامی اقدام و نیروی انتظامی با تشکیل پرونده برای متخلفان آنان را به دستگاه قضا معرفی خواهد کرد.

همتی خاطرنشان کرد: آزمون‌های سراسری پیشرو ازجمله آزمون دکتری، کارشناسی ارشد، کنکور سراسری و فنی و حرفه‌ای، با اتخاذ تدابیر مناسب در همه شهرستان‌های استان هرمزگان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: برای کاهش تجمع در هر شهرستان چندین نقطه و مکان برای برگزاری آزمون آماده و تمامی پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری باید به‌صورت دقیق در هنگام برگزاری این آزمون‌ها رعایت شود.

استاندار هرمزگان بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان موظف است پاسخ تست مثبت افراد مبتلا به کرونا را سریعاً به محل کار و خانواده آن‌ها اعلام کند تا اصول قرنطینه و رعایت نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری در خصوص این افراد به شکل مناسب انجام شود.

وی بیان کرد: مرخصی کارکنان صنایع، بنگاه‌ها، ادارات و سازمان‌ها با ارائه گزارش تست مثبت کرونا و تائید علائم بالینی از سوی پزشک معتمد مورد تائید خواهد بود، در تمامی محیط‌های کار استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجباری است و درصورتی‌که تعداد زیادی از کارکنان یک بنگاه اقتصادی و تولیدی، دستگاه اجرایی و سازمان به کرونا مبتلا شوند، مدیر آن مجموعه در این خصوص مسئولیت جدی دارد و باید پاسخگو باشد.

همتی اضافه کرد: در تمامی مکان‌ها به‌ویژه محل‌های ارائه خدمات عمومی، رعایت اصول فاصله‌گذاری، بهداشتی و استفاده از ماسک با نظارت دقیق و جدی بازرسین باید انجام شود.

وی تصریح کرد: ارائه خدمات در مراکز شماره‌گذاری پلاک خودرو به‌صورت زوج و فرد انجام می‌شود تا تجمع در این محل‌ها کاهش یابد، تمامی محدودیت‌های مقابله با کرونا که در هفته گذشته در استان اجرایی شد، مدت یک هفته دیگر نیز تمدید و اعمال می‌شود.

عالی‌ترین مقام دولت در هرمزگان در پایان عنوان کرد: فرهنگ استفاده از ماسک باید بسیار بیشتر در جامعه ترویج یابد و همه از ماسک استفاده کنند.

کد خبر 530006

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار هرمزگان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha