همشهری آنلاین: رییس‌جمهوری در پیامی به یازدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت – فتح خرمشهر گفت: جوهر اصلی مقاومت ملت ایران یکتاپرستی، عدالت خواهی و آزادگی است.

وی تاکید کرد: بی تردید خاطرات هشت سال دفاع مقدس نه تنها به عنوان سندی از فداکاری و عشق و آزادگی، بلکه به عنوان مظهری از دینداری و وطن پرستی و نشانه‌هایی از رحمت الهی سراسر این سرزمین را فرا گرفته است.

متن کامل پیام محمود احمدی نژاد به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر و اجعلنا من خیر اعوانه و انصاره و المستشهدین بین یدیه

در دفتر تاریخ هر ملتی صفحاتی یافت می‌شود که چون برگهای زرین در ذهن و دل مردم نقش می‌بندند و به عنوان گواهی از شکوه افتخار و پایداری در گذر زمان ماندگار می‌شوند.

بی تردید خاطرات هشت سال دفاع مقدس نه تنها به عنوان سندی از فداکاری و عشق و آزادگی، بلکه به عنوان مظهری از دینداری و وطن دوستی و نشانه‌هایی از رحمت الهی سراسر این سرزمین را فراگرفته است. نشانه‌هایی که ره توشه‌های بسیاری را برای سراسر جهان به همراه داشته است. باید اذعان داشت که جوهر اصلی مقاومت ملت ایران یکتاپرستی، عدالت خواهی و آزادگی بوده است.

دفاع مقدس در کشورمان درس‌های فراوانی به همراه داشت. از یک طرف ماهیت سلطه جویانه و جابرانه زورمداران جهانی را نشان داد و از جانب دیگر برتری ایمان، مقاومت و اراده ملی را بر همه سلاحها به اثبات رسانید.

جنگ تحمیلی و نابرابر هشت ساله از ایمان ، مقاومت و بسیج ملت ایران اسطوره ساخت. تصویرهای استقامت و صبوری، مهر و شور ایمان مردان و زنان این سرزمین هرگز از یاد و خاطره‌ها زدوده نخواهد شد. این همه موهبت و اعجاب در طی دوران دفاع مقدس حاصل ایمان انسانهای آزاده‌ای است که هیچ چیز را بر شرافت و عزت ترجیح ندادند.

شهیدان ما با تأسی بر شاهدان کربلا، عزت را بر ذلت و جانبازی را بر عافیت‌طلبی ترجیح دادند و صدق وعده‌های الهی را در نصرت ناصران دین خدا به اثبات رساندند و راه ثابت پیروزی را به همه جهانیان نشان دادند.

مقاومت ملت ایران هنری جاودانه است و در ذات خود مملو از زیبایی است. زیبایی‌های دفاع مقدس منبع عظیم و بی پایان الهامات هنری و زیبا شناختی است . هنرمندان عرصه نمایش در ایده پردازی و نوشتن و پردازش متون و اجرا دست بالا را دارند و در حقیقت می خواهند با استفاده از ظرفیتهای هنری تئاتر، هنر مقاومت را توصیف کنند. البته وقتی پای خرمشهر به میان کشیده می شود دریایی از الهامات، هنرمندی‌ها و زیبایی‌ها رخ می‌نماید. ابتدای آن با مقاومت، تنهایی، عزت، ایمان، عشق و ایثار آغاز می‌گردد و در نهایت به فتح الفتوح ختم می‌شود.

تئاتر مقاومت و هنرمندان عرصه نمایش چنانچه این مظاهر و زیبایی‌ها را شالوده هنر ارزشمند خود قرار دهند، بار سنگین این تعهد را به زبانی زیبا شناسانه به سر منزل مقصود رسانده و نسبت خود را با این ارزشها معنا بخشیده‌اند.

جنگی که بر ملت مظلوم و خداخواه ما تحمیل شد به رغم تلخی‌های بسیار، نسلی جوان، مومن و فداکار را با اعتقاداتی آرمانی تربیت نمود که همچون با رشادت ، پرچم عزت و آزادی را در جهان امروز و میهن اسلامیمان به اهتزاز در آورده اند.

زبان زنده و گویای تئاتر با برخورداری از موازین فاخر این هنر نمایشی از همان اول جنگ و در سنگرهای دفاع مقدس مفهوم عشق و دلدادگی دینی بوده است و هنرمندان تئاتر در جهت ثبت و ضبط ارزش‌های دفاع مقدس کوشش‌های ارزشمندی نموده‌اند.

تئاتر جستجو گر، خلاق و حقیقت‌جو همواره به منابع عظیم فرهنگی ملت ما از جمله منابع دینی و سیره و عترت و همچنین حقایق تاریخی تکیه دارد و روح معنوی خود را از این چشمه‌های فیاض سیراب می‌نماید. به خصوص تئاتر شایستگی و ظرفیت آن را دارد تا از دستاوردهای انقلاب و شهیدان با زبانی فاخر پاسداری کند.

خرمشهر قهرمان همواره برای ملت ایران نماد پایداری، مقاومت و سرافرازی خواهد ماند. خرمشهر قهرمان خاطرات بسیاری در سینه خود دارد که به مدد قلم و لطف ذوق و قریحه هنرمندان و آفرینشگران صحنه‌ای می تواند آنها را در حافظه تاریخی ملت ما زنده نگهدارد و استمرار بخشد.

اینجانب این مشارکت فرهنگی را در این شهر ماندگار به فال نیک گرفته و توقع دارم تا هنرمندان مومن و متعهد تئاتر کشور در این تجلیگاه هنری‌، شکوه شورانگیز دفاع مقدس را با خلق آثار هنری خود جاودانگی بخشند.

از همه بانیان و برگزار کنندگان و شرکت کنندگان در این همایش به ویژه هنرمندان عزیز تشکر و قدردانی می‌کنم و برای آنان از خداوند متعال موفقیت و سلامتی مسالت دارم.

کد خبر 52978

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز