همشهری آنلاین: بنا بر گزارش فدراسیون جهانی بورس‌ها که در آن آمار ماه آوریل سال‌ 2008 میلادی (13 فروردین تا 11 اردیبهشت) اعلام شده، ایران در ردیف دوازدهم برترین بورس‌های جهان ایستاده است.

بر اساس آخرین آمار این فدراسیون، حجم معاملات بورس اوراق بهادار تهران در پایان آوریل 2008 میلادی، 39.4 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل داشت.

فدراسیون جهانی بورس‌ها (WFE) اعلام کرد: حجم معاملات بورس تهران از ابتدای سال جاری میلادی 3.6 میلیارد دلار بوده است.

در این فهرست، بورس‌های قاهره و اسکندریه، اندونزی، سائو پائولو، NSEهند و تایلند در رده‌های اول تا پنجم برترین بورس‌های جهان از نظر حجم معاملات قرار دارند.

بر اساس این گزارش، ارزش جاری بورس تهران نیز تا پایان آوریل امسال با رشدی معادل16.8درصد از مرز 49 میلیارد دلار گذشت.

در این گزارش، در رتبه‌بندی دیگری که به لحاظ ارزش بورس‌ها انجام شده است، بورس‌های کلمبیا، لوکزامبورگ، سائو پائولو، شانگهای، قاهره و اسکندریه در رتبه های اول تا پنجم ایستادند و بورس تهران در رتبه شانزدهم قرار گرفت.

همچنین به دلیل اینکه شاخص بورس اوراق بهادار تهران همانند ماه گذشته مثبت بوده است این بورس با 3.4 درصد رشد در رده هفدهم جای گرفت.

بورس‌های قاهره و اسکندریه، سائو پائولو، موریس، هنگ کنگ و NSE هند در رده‌های اول تا پنجم این فهرست به لحاظ رشد شاخص قرار دارند.

گزارش اخیر فدراسیون جهانی بورس‌ها جاکی از آن است که شاخص بورس‌های معتبری همچون نزدک، لندن، شانگهای، توکیو، استرالیا و قبرس از ابتدای امسال منفی بوده است.

کد خبر 52969

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز