اظهارنظرهای جدید محمود احمدی‌نژاد در مورد چهره‌های هنری از شجریان تا گلشیفته فراهانی تا خوانندگان لس‌آنجلسی که طی گفت‌وگویی تصویری منتشرشده بازتاب‌های فراوانی در شبکه‌های اجتماعی پیدا کرده است. اما هدف احمدی نژاد از این اظهارنظرها چیست؟

محمود احمدی نژاد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آرمان ملی، رئیس دولت سابق در این گفت‌وگو که به مسائل هنری در آن پرداخته می‌شود با تقدیر و تشکر از شجریان و صدایش و اینکه اصلا با حبس هیچ صدا و هیچ‌کسی موافق نیست و با بیان اینکه معاونش مشایی هم بعد از تمام ماجراهای ۸۸ به دیدار او رفته است این‌طور القا می‌کند او در آنچه امروز بر استاد شجریان گذشته نقشی ندارد، آن‌طور که حسن روحانی هم به‌رغم تبلیغات گسترده انتخاباتی خود در ۹۲ و ۹۶ کاری برای شجریان نتوانست انجام دهد.

اما احمدی‌نژاد در اظهاراتش پا را از این بحث‌ها فراتر می‌گذارد، از گلشیفته فراهانی دفاع می‌کند و اینکه من می‌گفتم بگذارید به ایران برگردد و اما دیگران او را تهدید می‌کردند. رئیس دولت سابق زمانی که از خوانندگان اعتراضی امروز لس‌آنجلس هم یاد می‌کند تعجب‌ها را بیشتر برمی‌انگیزد. درست مثل وقتی که از داریوش و ستار گفت... او می‌گوید «آمنه» آغاسی را گوش می‌داده و.... احمدی‌نژاد حتی در مورد خواندن زنان نیز می‌گوید قانونی درباره منع آن نداریم.

اظهارات رئیس دولت سابق بار دیگر این‌بار اما با تمی جدید رنگ و بوی جذاب‌تری به خود گرفته و از نگاه گروهی دیگر نیز چنانچه احمدی‌نژاد را نشناسیم سرشار از تفکرات روشنفکرانه و باز و به مراتب برتر و سرتر از اظهارات اصلاح‌طلبان مدعی روشنفکری است. گفت‌وگوی اخیر احمدی‌نژاد با تم هنری و اظهارنظرهای جنجالی که در تاریخ چهار دهه انقلاب بی‌تردید بی‌سابقه است می‌تواند مردم و جوانان زیادی را با توجه به حال و احوال بسیار بد کشور در دوران روحانی به خود جلب کند و باعث شود تا بسیاری باز هم برای ۱۴۰۰ روی دیوار او یادگاری بنویسند گفته‌هایی که اما با هجمه تندی از اصلاح‌طلبان روبه‌رو شده است.

عده‌ای از این اصلاح‌طلبان بدون توجه به نوع محتوای گفته‌های امروز رئیس دولت سابق به او صرفا تاخته‌اند و با یادآوری سال ۸۸ این اظهاراتش را نمادی از عوام‌فریبی تلقی کرده‌اند یا با در کنار هم قراردادن اظهارات او و شجریان درصدد این برآمدند تا همچنان به تخریب احمدی‌نژاد دست بزنند.

  • تغییر تاکتیک

اما از سویی دیگر عده‌ای با تحلیل اظهارات کنونی احمدی‌نژاد خبر از تغییر تاکتیک انتخاباتی وی می‌دهند. احمدی‌نژاد که به اعتقاد بسیاری در سال ۸۴ نیز با جملات معروفی مانند «مگر مشکل مردم ما موی دختران و پسران ماست؟» توانست چهره تندی که از او در آن زمان به تصویر می‌کشیدند و مثلا می‌گفتند خیابان‌ها را زنانه و مردانه می‌کند از ذهن مردم بزداید و در سال ۸۸ در مناظرات انتخاباتی با مطرح کردن مسائلی راجع به اشخاصی که تا آن زمان تابو محسوب می‌شدند به نوعی تابوشکنی کند و به‌یکباره خیل عظیمی از مردم را به سمت خود بکشاند.

در این یکی دوساله نیز تابوشکنی‌های جدیدی را مورد آزمون قرار داده است. زمانی که رئیس دولت سابق ایران از لباس ورزشی سرنا ویلیامز، تنیسور زن آمریکایی که یکی از بهترین تنیسورهای چهل سال گذشته به شمار می‌رود، دفاع کرد و خواست تا استفاده از پوشش «پلنگ سیاه» ویلیامز در راستای احترام به او و آزادی ممنوع نباشد، خیلی‌ها را به خنده و تمسخر واداشت، اما از آن‌سو صدها انسان پرسشگر این سوال را از خود پرسیدند که چگونه شخصی که زمانی به ‌عنوان کاندیدای طیف تندرو مورد حمایت قرار گرفته بود، اکنون مانند اروپاییان روشنفکر هم ویلیامز را دنبال می‌کند و هم او را حمایت.

یا وقتی یادی کرد از توپاک شاکور یکی از بزرگ‌ترین ستارگان موسیقی رپ و دنبال ‌کنندگان فرهنگ هیپ‌هاپ و بخشی از ترانه او را توئیت کرد.

گویی که وی علاوه بر دنبال کردن ورزشکاران خاص آمریکایی، بعضا رپرهای ایالات‌متحده را نیز دوست دارد و لااقل در ظاهر هم که شده خود را آشنا به فرهنگ‌های آنور آبی، هنرمندان و ورزشکارانش معرفی کرده و البته از طرفداران برخی از آنها نیز توصیف می‌کند.

اظهارات وی در گفت‌وگوی اخیرش را نیز می‌توان در چارچوب همین تابوشکنی‌ها با تم فرهنگی و نه سیاسی یعنی از آن چیزهایی که می‌تواند در دل مردم جا باز کند تلقی کرد. اما نکته‌ای که رئیس دولت سابق از ظلم به حبیب و گلشیفته فراهانی در گفت‌وگویش گفت یا لغو کنسرت‌ها و... یک نکته را در خود نهفته داشت اینکه او تمام این وقایع را به گردن افراد و بخش‌های دیگر انداخت و تلویحا اعلام کرد به‌رغم تلاش‌هایش، خود توان حل این مشکلات را نداشته است.

نکته‌ای که البته ممکن است پربیراه نباشد... شاید هم واقعا او در تمام این اتفاقات بی‌اختیار بوده و دلش با مردم و هنرمندان است. بسیار روشن می‌اندیشد، حامی خواندن زنان است و عاشق شجریان ولی برای حل تمام این مشکلات اما دستش بسته بوده. اگر همه اینها را بپذیریم سوالی که پیش می‌آید این است با این همه بی‌اختیاری یک رئیس‌جمهور حتی در مسائل فرهنگی و نه سیاسی پس چرا باز هم امثال او و البته حسن روحانی -که وی نیز از کم‌اختیاری‌ها بارها نالیده - دوباره برای رسیدن به رئیس‌جمهوری نامزد می‌شوند. وقتی یک رئیس‌جمهور در حتی مسائل کوچک چون خواندن یک خواننده در ایران یا بازی یک بازیگر و بازگشتش به کشور عاجز است چرا در سال ۹۶ نیز شناسنامه به دست برای انتخابات آن سال اسم نوشت؟

  • منتقد احمدی‌نژادم اما ...

صادق زیباکلام استاد دانشگاه درباره احمدی نژاد می‌گوید: آنچه مسلم است اینکه می‌توان خیلی افراد و بخش‌ها را نام برد که به مراتب قدرت بیشتری از رئیس‌جمهور دارند. بنابراین این سوال مطرح می‌شود که فردی مانند احمدی‌نژاد و روحانی و رئیس دولت اصلاحات چه باید کنند؟

باید بگویند که عطای ریاست‌جمهوری را به لقایش می‌بخشیم؟ و در چیزی که با رای مردم انتخاب می‌شود شرکت نمی‌کنیم؟ شخصا با این رویکرد موافق نیستم که اگر رئیس‌جمهوری قدرت ندارد نباید به دنبال اینکه رئیس‌جمهور چه کسی شود باشیم و بگذاریم جایگاه ریاست‌جمهوری در رده تشریفاتی و تدارکاتچی تداوم بیابد.

در این‌باره دو رویکرد می‌توانیم پیش بگیریم. بگوییم چون رئیس‌جمهور نقشی ندارد چه اصراری است که در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت کنیم. رویکرد دوم این است که ما تلاش کنیم که این جایگاه را ارتقا ببخشیم یعنی رئیس‌جمهور کسی نباشد که صرفا بله ‌قربان‌گوست. بلکه جایگاه ریاست‌جمهوری را ارتقا ببخشد. این مساله مهمی است که نخبگان ما باید در موردش چاره‌ای بیندیشند. وی درباره این سوال که آیا اظهارات اخیر احمدی‌نژاد نشان می‌دهد که او نیز در دوره ریاست‌جمهوری صرفا بله‌قربانگو بوده می‌گوید: هیچ‌کس به اندازه من از احمدی‌نژاد انتقاد نکرده است هیچ‌وقت از او دفاع نکردم. تنها موردی که دفاع کردم وقتی بود که ردصلاحیت شد و گفتم این مردم هستند که باید در مورد او تصمیم بگیرند.

اما در عین حال باید گفت در مقایسه با دیگران انصافا بله‌قربانگویی او خیلی کمتر از روسای‌جمهور پیشین بوده است. البته که گفتن این حرف تایید سیاست‌های او نیست. اما از طرفی نفس اینکه یک رئیس‌جمهوری نخواهد بله‌قربانگو باشد معنی‌اش این نیست که همه امور آن‌طور که می‌خواست تحقق پیدا کند نکاتی که احمدی‌نژاد در مورد چهره‌های فرهنگی نیز در این‌باره گفت ناشی از همین موضوع است.

در همین زمینه:

کد خبر 529622

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 61
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    احمدی نژاد عوام فریب ترین رئیس جمهور جمهوری اسلامی بوده است بله اقای زیبا کلام کسی که میگه من قدرت مخالفت با کاری نداشتم دوباره کاندید شدنش جز فرصت طلبی نام دیگری ندارد
  • ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    76 69
    شجریان؟!!!!!! آدم این همه دروغگویی رو می شنوه واقعا خفه می شه
    • کامران IR ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      48 12
      تو همون دوره اول ریاستش پیگیر ورود زنان به استادیومها بود که مراجع بهش ایراد گرفتن.اینم قبول دارم که رییس جمهور قدرتش کمه.
  • من IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    احمدی نژاد هر چه هست به روحانی میارزد
    • رضا IR ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
      11 6
      چیش میارزه
  • جاوید IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    دیگه نمتونی مردم را گول بزنی ذاتت برای مردم مشخصه دیگه مردم از این حرفها خسته شدند
    • انا IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      93 83
      دو رو تر از احمدی نژاد ندیدم. یادت رفته ساله ۸۸ مردم رو خس و خاشاک نامیدی الان هم داره فیلم بازی میکنه برا انتخابات ۱۴۰۰
    • IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      80 72
      احمدی نژاد و احمدی نژادها راملت خوب شناختند و رآی نمیدهند
  • محمد NL ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    نه آن خس و خاشاک دانستن جوانان ومردم غیور ایران زمین نه الان که ژست روشنفکری به خود گرفته. معلوم نیست این آدم چی میخواد .
  • Sr IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    43 62
    اینا همش چرته همه میتونن از زبون یکی صحبت کنن و دروغ بگن مگر اینکه فیلمی ازش باشه
    • داود IR ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      28 46
      حیوانات ادم نما را خس و خاشاک گفت
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    67 41
    این بابا به خیال خودش یه قشر دیگه ای از مردمو نشون رفته.اما نمیدونه که خیلی مشکل بتونه خارج از همینایی که گول ۴۵ تومن یارانه رو خوردن کسای دیگه رو نمیتونه گول بزنه با این محملات
    • سلطان JP ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      64 37
      45 تومان یارانه اون موقع بیش از 35دلار ارزش داشت، حیف 7سال گذشت تورم 1000 درصد شد ولی یارانه ثابت موند اگه احمدی نژاد بود یارانه با تورم هماهنگ و امروز حدود800 تومان بود
  • IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    44 24
    یادی هم از تتلو می کردید
  • رضا IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    89 14
    در ارتباط با موسیقی رپیس جمهور ها کاره ای نبودند و نیستند. فرضا قانون در مشهد آقای علم الهدی است و همچنین امامان جمعه در کل کشور صرف نظر از اینکه قانون چه بگوید. بیخود گول این حرف ها را نخورید
    • مهربان IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      30 9
      ایول
  • احمد TR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    74 72
    احمدی نژاد محبوب دلهای مردم ایرانی دوست داریم دکتر....
  • عباس IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    آزموده را آزمودن خطاست . احمدی نژاد بی کفایت ترین کاندیدهای ریاست جمهوری بوده است .
  • ناشناس IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    آیا اوضاع فعلی کشور نتیجه ی بله قربان گویی رئییس جمهور است؟؟!!! اصلاح طلبا دست شیطونو از پشت بستن چهل قفله! اوضاع فعلی نتیجه ی برجام و خیره سری شماهاس خجالت بکشید دیگه
  • IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    76 74
    درود بر احمدی نژاد
    • ناشناس IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      78 11
      شما می گوید اصلاح طلبان یعنی دولت مسئول مشکلات کشور هست.در کشور ما به غیر از دولت، نهاد های مانند:مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام در سیاست گذاری های داخلی و خارجی دخیل اند.آیا این انصاف است با وجود دخالت این نهاد ها تمام مشکلات کشور را ناشی از عملکرد دولت دانست؟
    • محمد IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      34 8
      صدرصد درست میگه
    • IR ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      61 10
      چی شد قبلا همه تقصیرهای حتی بی ربط تقصیر احمدی نژاد بود حالا که به روحانی رسید خیلی ها به غیر از روحانی مسئول این وضعیت شدند!!!!!!!
  • رضا CA ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    65 42
    برای دیده شدن به هر چيزي متوسل میشود این احمدی نژاد چهره واقعی اش است او برای قدرت حاضر است با همه کنار بیاید این طعم قدرت است .
  • علی IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    53 33
    دکتر احمدی نژاد همیشه در قلب مردم جای دارند. و تخریب کردن اصلاحات و اصول گرا تاثیر ی رو محبوبیتش نداره، درود بر احمدی نژاد عزیز، باسواد، شجاع، دلسوز
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    69 46
    یادت رفت مردم را خس وخاشاک خطاب کردی. حالا ادای ادمهای روشنفکر را درمیاری ؟ ما یادمان نمیرود
  • وطن پرست DE ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    36 37
    اقاي قاليباف كه امد حتم احمدي نژاد هم در راه است .
  • حمید حسینی IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    57 17
    امثال احمدی نژاد تا وقتی میخوان رئیس بشن آغاسی میخونن و بابا کرم میرقصن اما بمحض اینکه رئیس میشن پامنبر سینه میزنن حسین حسین میکنن
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    38 58
    احمدی نژاد ب فکر مردم بود هست و خواهد بود اگه بیاد حتما رای میاره چون بیشتر مردم دوستش دارن
  • غضفر GB ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    44 29
    اقای احمدی نژاد باز هم هاله نور دیدی چه قولهای که دادی وقتی رییس جمهور شدی مردم ۴میلیون نفر از مخالفان خس وخاشاک نامیدی
  • IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    37 37
    احمدی نژاد بیا ما ازتو خوبی دیدیم ،هرکی هرچی میخواد بگه،ایندحرفا الکیه،
  • خسرو IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    57 30
    شیر مرد ایران امیر کبیر ایران
  • IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    66 14
    دیگه ما همه جور رئیس جمهور دیدیم اصلاح طلب اصولگرا معتدل اینوری انوری تندرو کند رور دردی از مردم دوا نمی کنند ابی از اینها برای مردم گرم نمیشه
  • میثم IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    41 25
    سلام.مشکلات جامعه امروز و تنش های داخلی و روابط بین الملل ،محصول تفکر غلط و بگم بگم های آقای دکتر محمود احمدی نژاد است.حالا ایشان شدند اپوزیسیون و تیپ مردمی گرفتن و چه وچه، زمانی که درپی سفرهای استانی و قوانین را ورق پاره می نامیدند،خبری وسخنی از استاد آواز ایران ،شجریان و . . ‌‌ . نبود اما حالا بیدار شدند.
  • مرتضی IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    41 58
    احمدی نزاد فکر کرده با این حرفها رای میاره ولی به یاری خدا و عزیزان این دوره با دکتر جلیلی هم رای میشیم
    • IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      58 26
      جلیلی باقی مانده کشورو بر باد میدهد وته دیگ روبالا می اورد
  • ناشناس IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    4 12
    تحلیل جامع ولی نه کاملاغیربیطرفانه
  • IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    22 37
    آقای لاریجانی راست گفت که برای درست کردن خرابی های دولت احمدی نژاد 30 سال فرصت لازم است.
  • سلام US ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    34 41
    مگه قدرت چی داره که آدمو اینقدر ناچیز و بی مقدار میکنه؟ گلشیفته رو میخواستی بیاری آنوقت بشقاب برای چند نفر سر سفره می‌گذاری؟ نون صاحب الزمان نگرفت آویزون یکسری مطرب شدی...
  • روح الله خامنه ای IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    23 42
    سلام /احمدی موج سوار خوبی است با گذر از گذشته او دقیقا میفهمیم که چه در مخیله او میگذرد یعنی رسیدن به قدرت با رنگ ولعاب عوامفریبی
  • IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    13 33
    رییس جمهورکاره ای نیست،فقط تدارکاتچیه
  • مصطفی IR ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    54 21
    دروغ گفتن از زبان دیگران که کاری نداره میخوان ایشون رو تخریب کنن ایشون بهترین شجاع ترین و پرکارترین رئیس جمهور تاریخ بود
    • IR ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      19 20
      پرکارترین تو تخریب فرهنگ، سیاست واقتصاد کشور
  • محسن IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    25 10
    احمدی نژاداگر بخش کوچکی از مال این ملت راکه بایددراختیاراختلاس گران قرارمی گرفت در مسکن مهرصر ف نکرده بوداینچنین مورد تهاجم همه جانبه داخلی و خارجی قرارنمی گرفت.
    • IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
      7 12
      آره داریم میبینیم پرکاریشو حرف زیادی میزد و تحریک میکرد برای تحریم‌های بیشتر این کاسب تحریمها قطعنامه‌ها رو کاغذ پاره میدونست.. الآنم حال کنید با تحریمها..خدازشون نگذره شیفتگان قدرتند نه تشنگان خدمت
  • سهراب IR ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    18 14
    دیگه این روشها پوسیده وقدیمی شده محمود آقا
  • IR ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    21 34
    دکتر احمدی نژاد از اول اینطور فکر میکرد باور داشت اما تبلیغات سنگین دشمنانش ازاو یک ادم خشک افراطی وبیکلاس ساختند
  • علی ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    24 6
    این قبیل رفتارهای دوگانه و چندگانه نتیجه رفتارهای مردم یه جامعه رو نشون میده هردوره که میگذره ریس جمهور دوره قبل که از مخالفان سرسخت اصلاح طلبان بوده حالا میشه اصلاح طلب درست مثل زمان خاتمی اینا مقصر نیستن ما مردم مقصریم که خیلی راحت میدان رو برای قبیل رفتارها باز میگذاریم
  • IR ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    15 7
    نکته جالب این است که اگر بخواهی در دل امت شهید پرور و ملت همیشه در صحنه جا باز کنی باید از گلشیفته , ستار , داریوش , اغاسی و شجریان تعریف و تمجید کنی
  • سانا IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
    13 0
    لطفا فیلم کامل صحبت های دکتر احمدی نژاد را نگاه کنید بعد قضاوت کنید
  • US ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
    27 6
    احمدی نژادیک عوام فریب حرفه ای است .
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
    18 27
    تو درحدی نیستی که بخوای در مورد استادشجریان نظربدی،
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
    24 20
    رئیس جمهور درایران یک مجری است درمقابل سیاست هایی که نعیین میشود ازطرف نظام .
  • رستم ابادی IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
    8 18
    جای تاسف است که زیبا کلام ودیگران دم از ازصلاح طلب می زنند
  • هادی مولایی کهنه شهری FR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
    11 25
    احمدی نژاد هرچه هست خیلی بهتر از خاتمی و روحانی است .احمدی نژاد واقعا پاک‌ترین رییس جمهور است.احمدی نژاد تنها ایرادش اون چند روز خانه نشینی اش بود .
  • محمد IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
    20 9
    دوره عوام فریبی در اومده. بروند این دام را بر مرغی دگر نهند که عنقا را -ان‌شالله- بلند است اشیانه
  • SG ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
    15 8
    احمدی نژاد زمانی که نفت ۱۸۰ دلار بود و اینقدر تحریم ها شدید نبود مملکت را ویران کرد وفرهنگ نفاق و دورویی را گسترش داد حالا با نفت ۳۰ دلاری ودر شدید ترین تحریم ها می خوا چیکار کنه شخصی مثل احمدی نژاد فقط تشنه قدرت هست حالا با هر قیمتی
  • هادی IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
    14 18
    وقتی لاریجانی ها مخالف احمدی نژاد هستند، یعنی کارش درسته
  • Silent GB ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
    33 4
    هر چی می کشیم از احمدی نژاد ه
    • مجید IR ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
      12 16
      عشق است دکتر احمدی نژاد تنهاترین مردی که در ایران دیدم
  • علی IR ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
    29 3
    باید گفت که او به هیچ چیز پایبند نیست از انکار هولوکاست تا انرژی هسته ایی و کاغذ پاره خواندن قطعنامه های سازمان ملل و... که چه بلایی سراین مردم آورد حالا او پایگاه اجتماعی خود را بین طبقه متوسط جستجو می کند