پزشکان بیمارستان کودکان در شهر رم در یک عمل جراحی پیچیده و بسیار نادر یک جفت دوقلوی دختر را که جمجمه آنها از پشت سر به هم چسبیده بود، از هم جدا کردند.

جداسازي دوقلوهاي آفريقايي در ايتاليا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از دیلی میل، این دوقلو به نام‌های اروینا و پرفینا سال ۲۰۱۸ در جمهوری آفریقای مرکزی به دنیا آمدند و به دلیل اینکه چند رگ بسیار حیاتی مربوط به مغز آنها مشترک بود، کمتر کسی تصور می‌کرد بتوان به این زودی خواهران دوقلو را از هم جدا کرد. از این نظر، پرونده آنها از نادرترین و پیچیده‌ترین موارد به هم چسبیدن دوقلوها به شمار می‌رفت.

با این حال، پزشکان بیمارستان کودکان مسیح کوچولو در رم-واتیکان پس از سه عمل جراحی بسیار سنگین و خطرناک اروینا و پرفینا را از هم جدا کردند و حال عمومی بچه‌ها بسیار خوب گزارش شده است. گفته می‌شود این نخستین بار در ایتالیا و احتمالا جهان است که دو کودک به هم چسبیده از جمجمه با شرایط خطرناک از هم جدا شده‌اند. پس از آنکه رئیس بیمارستان کودکان رم این دو خواهر و مادر آنها را در بیمارستان محل تولدشان دید، دوقلوها در سپتامبر ۲۰۱۸ به ایتالیا منتقل شدند.

آزمایش‌های ابتدایی نشان داد حال هر دو خواهر خوب است اما قلب یکی از آنها برای پایش تعادل اندام‌های داخلی بدن به ویژه مغز تندتر و شدیدتر از دیگری کار می‌کند. نکته مهم دیگر، مشترک بودن چند رگ حیاتی بود که خون را از مغز هر دو به قلب می‌رساند. برای انجام شدن عمل جراحی جداسازی گروهی از متخصصان پزشکی از جمله جراحان مغز و اعصاب، جراحان پلاستیک، متخصصان بیهوشی، مهندسان و فیزیوتراپ‌ها با هم همکاری و شرایط و تمام احتمال‌های مربوط به عمل را بررسی کردند.

ابتدا دو عمل روی سر بچه‌ها انجام شد و عمل جراحی سوم و نهایی برای جدا کردن استخوان‌های جمجمه حدود ۱۸ ساعت طول کشید و ۳۰ پزشک و متخصص و جراح و مهندس و پرستار در آن حضور داشتند. این عمل حدود یک ماه پیش انجام شد و حالا در روزهای ابتدایی ماه ژوییه حال هر دو کودک خوب است. از آنجا که بچه‌ها در دو سال گذشته هرگز با هم رودررو نشده نشده بودند، مدتی طول می‌کشد تا به تصویر هم عادت کنند. مادر بچه‌ها ارمینه نزوتو هم بسیار از این اتفاق خوشحال است.

کد خبر 529371

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا ایرانی IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
    7 0
    یاد دوقلوهای ایرانی ( لاله و لادن ) افتادم . کاش آنها هم میتوانستند از اتاق عمل زنده بیرون بیایند. روحشان شاد.