خانمی مسلمان با دیدن عنوان داعش روی لیوان استارباکس خود از این شرکت شکایت کرد.

لیوان نوشیدنی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سی‌ان‌ان، یک خانم مسلمان پس از اینکه باریستای مغازه استارباکس در مینه‌سوتای آمریکا به جای نام او عبارت "ISIS" به معنای داعش را روی فنجان قهوه‌اش نوشت از این شرکت شکایت کرد.

این خانم ۱۹ ساله که "آیشا" (عایشه) نام دارد گفت: "وقتی لیوان نوشیدنی‌ام را دریافت کردم بسیار تعجب کردم؛ کلمه‌ای که بر روی نوشیدنی من نوشته شده کلمه‌ای است که شهرت مسلمانان را در سراسر جهان خراب کرده است."

وی گفت که او در هنگام ثبت سفارش، نام خود را بارها و بارها برای باریستا تکرار کرده در حالی که آن کارمند مدعی است که اسم او را درست نشنیده است؛ آیشا به سی‌ان‌ان گفت محال است که آن کارمند نام او را درست نشنیده باشد.

آیشا بعد از این اتفاق سعی کرد با سرپرست باریستا صحبت کند و به او گفته شد: "گاهی اشتباه می‌شود." سپس یک کارت هدیه ۲۵ دلاری استارباکس و یک نوشیدنی جدید به او دادند و این دختر جوان را توسط مأموران امنیتی به خارج از فروشگاه همراهی کردند.

شورای روابط بین آمریکا و اسلام (CAIR-MN) در حمایت از آیشا، دادخواستی را به بخش حقوق بشر مینه‌سوتا ارائه کرده و با طرح اتهام تبعیض، این حادثه را نقض قانون حقوق بشر مینه‌سوتا دانسته که حق استفاده کامل از فضاهای عمومی را برای همه برابر می‌داند.

این شورا با طرح شکایتی ملیون دلاری خواستار اخراج آن کارمند و آموزش سایر کارمندان این شرکت شده است.

رفتارها نژادی اخیرادر آمریکا و کشورهای اروپایی به شدت توسط افکار عمومی محکوم می‌شوند.

کد خبر 529276

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha