بروز ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی ناشی از تورهای رفتینگ در چهارمحال و بختیاری باعث گلایه‌ همشهریان شده است.

رفتینگ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اقدام‌خودسرانه برخی گروه‌ها در برگزاری تورهای رفتینگ، ورود مسافران غیر بومی‌ برای حضور در این ‌تورها و ایجاد ناهنجاری، نبود قانون جامع و ارگانی که عهده‌دار نحوه برگزاری این‌ تورها باشد، نظارت را دشوار کرده است.

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری گفت: ۶۵ کیلومتر از رودخانه زاینده‌رود فقط در سامان جاری است که دادگستری به تنهایی نمی‌تواند به آن رسیدگی کند و تصمیم‌گیری در مورد این مسئله نیاز به برنامه پیشگیرانه و اصلاح‌گرایانه دارد. می‌طلبد در جلسات شورای فرهنگ عمومی در مورد آن بحث شود.

احمدرضا بهرامی با بیان این‌که این فعالیت اشتغال و درآمد خوبی ایجاد کرده است، افزود: مخالفتی با این شغل نیست بلکه فقط قصد اصلاح عملکرد در این حوزه را داریم.

فرمانده سپاه سامان هم از اقدامات جدی برای ساماندهی تورهای رفتینگ خبر داد و گفت: با همکاری مسئولان قضایی، انتظامی، فرهنگی و ورزشی استان، ساماندهی و رسیدگی به تخلفات تورهای رفتینگ برای جلوگیری از وقوع ناهنجاری‌ها به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است.

محسن بهرامی افزود: در جهت حصول اقتصاد مقاومتی و اشتغالزایی، مجوز گروه‌های رفتینگ تنها به متقاضیان بومی اعطا خواهد شد و در چند روز آینده برای ۸ تور بومی شهرستان مجوز صادر می‌شود.

وی اظهار کرد: تورها و گروه‌های مجاز ملزم به رعایت شرایطی هستند که علاوه بر تامین امنیت جانی به اصلاحات فرهنگی و جلوگیری از بروز ناهنجاری منجر می‌شود.

فرمانده سپاه سامان شرکت در دوره آموزشی مربوط به رفتینگ، دارا بودن قایق، نداشتن ‌سوءپیشینه، دریافت استعلام از مراجع ذی‌ربط، تعهد به رعایت موازین از لحاظ ایمنی، رعایت شئون اسلامی، راه‌اندازی رختکن سیار در مبدا و مقصد و بومی بودن را از شرایط اخذ مجوز رفتینگ برشمرد.

بهرامی بر توسعه رفتینگ‌ به عنوان یک منبع درآمد علاوه بر یک ورزش و تفریح سالم تاکید کرد و گفت: با تشدید نظارت‌ها در روزهای گذشته اموال دو گروه غیرمجاز به دلیل رعایت نکردن موارد ایمنی توقیف شده است.

وی از تسهیل اخذ مجوز برای فعالان و قانونمندان‌ این حوزه نیز خبر داد و ابراز امیدواری کرد با رعایت دقیق قوانین و مقررات و همیاری دستگاه‌های ذی‌ربط از معضلات عمده بی‌قانونی‌ها و نادیده گرفتن شئون اسلامی به طور محسوسی در این‌ منطقه جلوگیری می‌شود.

کد خبر 529238

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha